וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השביתה במשק: בתוך יומיים - מחסור בדלק

29.11.2006 / 12:22

בריטיש אירווייס ניסתה להוציא נוסעים באופן פיראטי מנתב"ג. הבשורה לנהגים: אין דו"חות חניה. בהסתדרות מביעים שביעות רצון מהתנהלות השביתה

מחסור בדלק עלול להווצר בתחנות הדלק אם השביתה לא תסתיים ביומיים הקרובים. זאת, משום שהשביתה כוללת את בתי הזיקוק ופי גלילות. הבשורה הטובה לנהגים, כל עוד יש דלק - היום לא צריך לחשוש מהפקחים מכיוון שלא נרשמים דו"חות חניה.

ועדת החריגים של האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות אישרה למטוס אל על להמריא הערב לקייב למרות השביתה הכללית במשק. בין נוסעי המטוס 15 נשים שאמורות להגיע לאוקראינה לסדרת טיפולים רפואיים. הוועדה בודקת 100 בקשות של אזרחים וחברות לפטור אותם מן השביתה או לסייע להם. ראש הוועדה אלי בן גרא אמר לקול ישראל, כי בין הבקשות אישור לקבלת טיפולים רפואיים בחו"ל ולשחרור סחורות חקלאיות ומטענים מהמכס.

למרות הכרזת ההסתדרות הבוקר על שביתה כללית במשק, הכוללת את מרבית המגזרים במשק, ישנן הפרות קלות של השביתה. בגלי צה"ל דווח, כי כמה לשכות של משרד הפנים לא מצייתות לשביתה ופתחו בעבודה רגילה ומקבלות קהל. יו"ר הסתדרות עובדי המדינה אריאל יעקובי פועל להפסיק את העבודה בסניפים שפועלים בתל אביב, ירושלים וכפר סבא.

כמו כן נוסעים בנמל התעופה ניסו להוציא טיסה של בריטיש אירוויס. החברה פנתה לנמל התעופה בבקשה שתאפשר למטוס לצאת מהארץ, משום שצוות המטוס לא התעורר בזמן ולכן לא הספיק לצאת לפני תחילת השביתה. ועד העובדים איפשר לטיסה לצאת ללא הנוסעים, אך בריטיש עצמה אפשרה לנוסעים לעלות לטיסה, בניגוד להסכם שהושג. בוועד עלו על התרגיל, והטיסה בוטלה - גם הצוות נשאר בישראל.

מטוסים שהמריאו בדרכם לישראל לפני תחילת השביתה יכולים לנחות בנתב"ג, אולם בשל השביתה, הם אינם יכולים לקבל את המזוודות שלהם אך גם במקרה זה יש חריגים. בקול ישראל דווח, כי יו"ר ועד העובדים של הנמל אישר לטפל בקבוצת הכדורסל של לובליאנה שתגיע לישראל לקראת משחקה מול מכבי תל אביב. אישור דומה קיבל גם השר המצרי לענייני מודיעין עומאר סלימאן שמגיע לפגישות עם ראש הממשלה ושר הביטחון במטוסו הפרטי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully