וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר נסגר בעליות קלות

עומרי כהן

28.11.2006 / 23:12

נאסד"ק עלה ב-0.3% לאחר הנפילה אמש, פוינטר התממשה בכ-10% אחרי זינוק תלת-יומי של 227%

וול סטריט מתקשה להתאושש היום מהמפולת של אתמול ומדדי המניות נעים בין עליות קלות לירידות בשיעור דומה, כשברקע נתוני מקרו מעורבים, עלייה במחירי הנפט ודולר בשפל של כמעט שנתיים מול היורו והליש"ט. מדד נאסד"ק נחלש ב-0.3%, מדד דאו ג'ונס מאבד 0.2% ומדד S&P 500 נותר ללא שינוי. בשוק הסולידי יורדת התשואה על האג"ח הממשלתיות ב-0.019% ל-4.519%.

הנפט הגולמי עלה ב-2.7% ביומיים האחרונים אל מעבר לרמה של 60 דולר לחבית, לקראת ההתקררות הצפויה במזג האוויר בצפון מזרח ארה"ב, אשר תגביר כנראה את הביקוש לנפט לחימום. נתונים אלו משפיעים לחיוב על מדדי מניות הנפט ושירותי הנפט, אשר עולים ב-1.2% וב-1.7%, בהתאמה. אולם מעבר למגזרים אלו, מחפשים המשקיעים בעיקר כיוון, לאחר שאתמול נפלו נאסד"ק ודאו ג'ונס ב-2.2% וב-1.3%, בהתאמה.

שלושה נתוני מקרו שפורסמו היום השאירו גם הם את המשקיעים בתחושה מעורבת. שוק הדיור סיפק נקודת אור בדמות עלייה של 0.5% במכירות הבתים הקיימים בארה"ב באוקטובר, לקצב שנתי של 6.24 מיליון יחידות דיור - לראשונה מאז פברואר. אולם אל מול ההתאוששות בשוק הנדל"ן ניצבו ירידה חדה מהצפוי של 8.3% בהזמנות למוצרי בני קיימא באוקטובר וירידה שנייה ברציפות בבטחון הצרכנים בארה"ב, על רקע חוסר ודאות לגבי חוסנה של הכלכלה האמריקאית. מדד בטחון הצרכנים של חברת המחקר קונפרנס בורד ירד בנובמבר ב-2.2 נקודות לרמה של 102.9. זו הפעם הראשונה מאז פגיעת סופת ההוריקן קתרינה בדרום ארה"ב, שהמדד יורד במשך חודשיים ברציפות.

על רקע החולשה המסתמנת בכלכלה האמריקאית, הולכת ומתחזקת האפשרות להורדת ריבית בארה"ב כבר בחודשים הראשונים של 2007. בנאום בפני קרן איטליה-אמריקה, אמר היום יו"ר הבנק הפדרלי המרכזי, בן ברננקי, כי ההתפתחויות בכלכלה האמריקאית הן בהתאם לציפיות הבנק הפדרלי. ברננקי הוסיף, כי ההאטה בשוק הבנייה צפויה להכביד על צמיחת כלכלת ארה"ב ב-2007.

ביום שישי יחל חודש דצמבר, הנחשב באופן מסורתי לחודש של ראלי - עליות חזקות בשווקים. בסקירת מקרו שפירסם היום בית ההשקעות פסגות אופק נכתב, כי העליות בחודשים האחרונים בוול סטריט עדיין לא מיצו עצמן. "מדד S&P 500 עלה בחמשת החודשים האחרונים ב-13%, 1.7% מתוכם בחודש האחרון. להערכתנו, גם אם ייתכנו מימושים של סוף שנה, הרי שראלי במניות ובאג"ח בארה"ב טרם מוצה", נכתב.

בפסגות אופק ציינו, שההסתברות שמעניק השוק להעלאת ריבית נוספת במחזור הנוכחי היא אפסית. ההסתברות המוענקת לאפשרות של הפחתת ריבית באחת משלוש ישיבות הפד הבאות היא 36%.

שלל הודעות על חוזים חדשים הגיעו היום מחברות ציוד תקשורת ישראליות, אך ברובן לא נמסרו היקפים כספיים של עסקות, מה שמקשה על הערכת חשיבותן. נראה כי אף אחת מהן אינה משמעותית מבחינה כספית, כלומר - ערכן של עסקות אלו לא עולה על מיליון דולר.

אי.סי.איי דיווחה על עסקה בסין עם חברת החשמל של בייג'ין, המשדרגת את תשתיות התקשורת שלה לקראת האולימפיאדה. מנייתה יורדת כעת ב-0.1% ל-8.4 דולרים.

חברת הטכנולוגיות האלחוטיות, סרגון, דיווחה על עסקה עם ספקית תקשורת בגרוזיה. דלתאנט (DeltaNet), מתחילה את השלב השלישי של פריסת פתרונות סרגון, המאפשרים לדלתאנט מתן שירותי אינטרנט אלחוטיים. מניית סרגון יורדת ב-0.6% ל-5.4 דולרים.

חברת אופטיבייס הודיעה על חוזה המשך בוייטנאם, לאספקת מערכות להעברת שידורי העברת שידורי טלוויזיה רב ערוצית על גבי האינטרנט (IPTV). היקף עסקה זו הוערך בשוק בחצי מיליון דולר ומניית אופטיבייס מוסיפה 3.3% ל-3.7 דולרים.

ריטליקס, המתמחה בתוכנות לניהול רשתות קמעוניות, דיווחה היום על תוצאותיה ברבעון השלישי, בהמשך לאזהרה מלפני כחודש. ריטליקס רשמה הכנסות של 50.4 מיליון דולר והפסד נקי של כמיליון דולר, 5 סנט למניה.

נראה כי המסחר במניית ריטליקס אתמול בוול סטריט שיקף ציפייה מסוימת מהחברה, מאחר שהמניה עלתה ב-2.5% בעוד שמדד נאסד"ק צנח ב-2.2%. מאז שנשמעו בשוק הערכות בדבר עסקה קרבה למכירת החברה, עלתה המניה בכ-7%, לאחר שצנחה כ-30% מיוני. היום היא יורדת ב-5.4% ל-16.5 דולר.

פוינטר מתממשת ב-9.7% ל-17.4 דולר, לאחר שזינקה ב-227% בשלושה ימים, בתגובה למעבר לרווחיות ברבעון השלישי של 2006 ולכוונתה לרשום את מניותיה למסחר גם בבורסת תל אביב, תחת חוק הרישום הכפול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully