וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קדאפי דרמה קווין

29.11.2006 / 0:20

קדאפי עזב את שדה התעופה בניגריה והחל לצעוד, לאחר שמאבטחים לא הרשו ל-200 השומרים החמושים שלו להיכנס עם נשק למדינה

מנהיג לוב מועמר קדאפי היה מעורב בתקרית דיפלומטית עם הגיעו לבירת ניגריה, אבוג'ה, לרגל ועידה. כך דיווח אתר ה-BBC.

גורמים רשמיים בניגריה אמרו כי לקדאפי התלוו למעלה ממאתיים שומרי ראש לובים חמושים. כאשר מאבטחי נמל התעופה סירבו להתיר להם להמשיך ולהחזיק בכלי הנשק שלהם התפתח ויכוח בין הצדדים וקדאפי עזב את המקום בזעם. רק לאחר שנשיא ניגריה אולוסגון אובסאנג'ו התערב, הסכימו שומרי הראש להפקיד את כלי נשקם.

שרי חוץ מאפריקה ואמריקה הלטינית נערכים מזה זמן רב לוועידה. ככל הנראה הבעיה שהתעוררה לא הייתה בשל כמות האנשים בפמליה הלובית, אלא פשוט בשל המספר הרב של כלי הנשק שנשאו עמם.
לאחר שהתלהטו הרוחות בין מאבטחי שדה התעופה לשומרי ראשו, התרגז קדאפי ועזב את המקום בזעם, בכוונה ללכת ברגל את 40 הקילומטרים שמפרידים בין שדה התעופה לעיר הבירה. לאחר מספר דקות הצליחו אנשיו לשכנע אותו לשוב לשדה התעופה ולהמתין לפתרון המשבר הדיפלומטי באולם האח"מים.

למרבה המזל, באותו זמן עבר נשיא ניגריה במקרה דרך שדה התעופה. אובסאנג'ו התערב באופן אישי והציע כי יתירו לשומרי הראש להכניס את כלי הנשק למדינה בתנאי שירשמו לפני כן. לדברי הניגרים, הצעת הפשרה של הנשיא נדחתה על ידי הלובים וכי הם איימו לטוס בחזרה למולדתם.

בתגובה, אמרו הניגרים כי זה בסדר גמור מבחינתם אם הלובים יעלו על מטוס חזרה הביתה. והוסיפו כי הצעת הפשרה אינה בתוקף עוד וכי אם תרצה המשלחת הלובית להיכנס למדינה בכל זאת, היא תורשה להכניס 8 אקדחים בלבד, בדיוק כמו כל משלחת דיפלומטית אחרת. את שאר האקדחים הורו הניגרים לאפסן על המטוס הרשמי של המשלחת הלובית.

לאחר הפוגה בוויכוחים שנמשכו מספר שעות, הלובים נסוגו מדרישותיהם והחלו לעשות את דרכם לבירה אבוג'ה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully