וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הניה יצא לביקור ראשון במדינות ערב

יוני מנדל

28.11.2006 / 15:57

ראש הממשלה הפלסטיני יבקר בלא פחות משבע מדינות במזרח התיכון. את ביקורו הוא מקדיש לעם הפלסטיני ולחיזוק התמיכה בו

ראש הממשלה הפלסטיני [[איסמעיל הניה]], אשר היה אמור לצאת בשעות הבוקר המוקדמות למסע דילוגים במצרים, אירן, סוריה, לבנון, ערב הסעודית, קטאר וכווית, החליט לדחות את יציאתו בשל סגירת מעבר רפיח. בשעות הצהרים, משנתקבלה הודעה על אישור פתיחת המעבר, עשה הניה את דרכו לכיוון המעבר, על מנת לצאת את גבולות שטחי הרשות.

כשהוא עומד בפתחו של מעבר רפיח, אמר הניה כי זוהי הפעם הראשונה בה הוא עוזב את שטחי הרשות כנציג העם הפלסטיני. לדבריו, "זוהי הפעם הראשונה שלי כראש ממשלה בה אני עוזב את המולדת. לפיכך אני בוחר לעשות זאת רק למען המטרה החשובה- שהיא העמקת הקשרים בין ממשלת פלסטין לממשלות הערביות והמוסלמיות, וחיזוק התמיכה בעם הפלסטיני, במיוחד בימים בהם המצור הכלכלי עדיין מוטל עלינו".

בסוכנות הידיעות הערבית "מען" דווח, כי הניה הביע את תקוותו שהביקור יסייע לאינטרסים של העם הפלסטיני להשגת חופש. לדבריו, הוא מקווה שהדבר יקרה בעקבות פגישותיו הצפויות עם נציגי הפלגים הפלסטינים בדמשק. בכך התכוון הניה, לפגישותיו הצפויות עם ראש הלשכה המדינית של החמאס חאלד משעל.

"הרגיעה תימשך כל עוד ישראל לא תפעל"

בנוגע לרגיעה (תהדייה), אמר הניה כי, "המצב ברור בהחלט. הצד הפלסטיני לא יירה טילי קסאם, כל עוד לא תהיה תוקפנות מהצד הישראלי, גם בגדה המערבית וגם ברצועת עזה". לדבריו, אם ישראל רוצה בהמשכת הרגיעה, אזי עליה להפסיק את המעצרים, החיסולים והפעולות הצבאיות גם בגדה המערבית.

את ביקורו של ראש הממשלה הניה מלווים ראש לשכתו ד"ר מוחמד עווד, ודובר הממשלה ד"ר ראזי חמד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully