וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלי ארוך שוחרר מביה"ח ונחקר במשטרה

ארנון בן-יאיר

28.11.2006 / 13:28

לאחר שהיה מאושפז במשך חודש במחלקה פסיכיאטרית, הגיע ארוך ליאח"ה המשך חקירתו בעניין זיוף מסמכים בפרשת כלל פיננסים

חקירתו של אלי ארוך התחדשה הבוקר ביחידה הארצית לחקירות הונאה לאחר הפסקה בת יותר מחודש. ארוך נחשד בזיוף מסמכים ובשימוש במסמכים מזויפים במהלך בוררות שקיים מול כלל פיננסים בפני השופט המנוח יעקב מלץ. במרץ האחרון פסק מלץ סכום של כ-96 מיליון שקל לטובת ארוך, לאחר שזה טען כי חברת אילנות בטוחה (כיום כלל פיננסים) לא ביצעה את הוראות המסחר שהכתיב לה, אלא פעלה על דעת עצמה תוך שהיא גורמת לו הפסדים ניכרים.

לטענת כלל, ארוך השתמש במסמכים וראיות מזויפים כדי להשפיע על פסיקת הבורר יעקב מלץ. בחודש מאי השנה הגישה כלל תלונה ביחידה הארצית לחקירות הונאה בדבר זיוף מסמכים, שמאז נחקרת במשטרה. החקירה של ארוך עצמו במשטרה החלה ב-25 באוקטובר, בסיומה הוא שוחרר למעצר בית. עוד בטרם התייצב לחקירה נוספת, התאשפז ארוך במחלקה הפסיכיאטרית בבית החולים תל השומר והחקירה נפסקה.

היועץ המשפטי לממשלה הצטרף לדיון בין כלל לארוך, וביקש להורות על צו איסור פרסום של המסמכים הנחשדים כמזויפים, על מנת שלא תיפגע החקירה המשטרתית. רשם בית המשפט המחוזי בתל אביב קיבל את הבקשה, והורה על איסור פרסום למשך 30 יום.

אתמול עתר היועץ המשפטי להאריך את צו איסור הפרסום ל-30 ימים נוספים. המשטרה מנמקת בבקשה כי במשך כל התקופה האמורה לא ניתן היה להמשיך ולסיים את חקירתו של ארוך, שהיה מאושפז בבית החולים. לטענתה, היא עשתה מאמצים כדי לברר מה מצבו הרפואי של ארוך, ומתי ניתן יהיה להמשיך ולחקור אותו. במסגרת מאמציה המשטרה אף הגיעה לבית החולים ופגשה בארוך, אך הוא החל לקלל בעת שהבחין בחוקריו, והסתלק מן המקום. ב-23 בנובמבר שוחרר ארוך מאשפוז, ומיד כשנודע למשטרה על כך היא זימנה אותו להמשך חקירה, להיום.

על פי בקשת היועץ המשפטי לממשלה גם אמו של אלי ארוך, ג'ני ארוך, המעורבת בהליכים המשפטיים של בנה, זומנה לחקירה במשטרה, אך היא שמרה בה על זכות השתיקה ולא שיתפה פעולה עם חוקריה. לטענת המשטרה, היא נזקקת לחקירה נוספת של כשבעה עד עשרה ימים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully