וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחיר דמי המנוי ב-VOD עולה ב-30%

ערן גבאי

28.11.2006 / 13:22

מדצמבר ירשמו חברות הכבלים הכנסות של קרוב ל-4 מיליון ש' בחודש מדמי השימוש הקבועים ב-VOD. יעניקו לראשונה זיכויים בתוכן

חברת הכבלים הממוזגת החליטה לנצל עוד יותר את חלון ההזדמנויות שלה בשיווק שירות ה-VOD (הזמנת וידיאו על פי דרישה), כל זמן שהמתחרה yes אינה מורשית לשווק אף היא את השירות. בכבלים החליטו להעלות את מחיר השימוש החודשי ב-VOD לכל 300 אלף מנויי השירות בכ-3 שקלים, מ-9.99 שקל בחודש כיום לכ-12.9 שקל, החל ב-1 בדצמבר.

מדובר בתוספת הכנסות שנתית של כ-11 מיליון שקל לחברות הכבלים, רק מדמי שימוש, כשנוסף על כך ככל שהיקף השימוש במערכת יגבר, כך תגדל בהתאמה הכנסת חברות הכבלים, שחתומים על הסכמי חלוקת הכנסות מול ספקי התוכן השונים. החל בדצמבר ייהנו חברות הכבלים מהכנסות של קרוב ל-4 מיליון שקל בחודש משירות ה-VOD כתוצאה מהעלאת המחירים.

הכבלים משיקים לצורך כך מערכת חדשה לניהול תכנים ומבצעים ב-VOD, שתהפוך את ספריית ה-VOD לפרסונלית עוד יותר. המערכת, שפותחה על ידי חברת ההיי-טק הישראלית פונטיס ושזכויות השימוש בה עולות לכבלים כמה מיליוני דולרים, מאפשרת לכבלים להציע ללקוחות מבצעים ותכנים המותאמים להם אישית על פי הרגלי הצפייה והטעמים שלהם.

חברות הכבלים, ששדרגו את התוכן המוצע ב-VOD בכ-580 שעות צפייה נוספות ללא תשלום, הודיעו היום כי יעניקו במהלך השנה הקרובה הטבה כספית בהיקף של 140 שקל לכל מנוי VOD. כ-30 שקל מתוך סך ההטבה יינתן כבר בדצמבר, והיתרה במהלך 2007. למעשה, הכבלים עושים שימוש ראשון במבצעי זיכוי בתוכן בשוק הטלוויזיה הרב ערוצית שמקובלים בענף הסלולר.

משרד התקשורת אישר לחברת הלוויין yes לפני כחודשיים לבצע ניסוי טכנולוגי מוגבל ב-VOD על גבי רשת התקשורת של בזק. תקופת הניסוי נקבעה לשנה, ומהלכו תוכל חברת הלוויין לחבר 500 מנויים לשירות.

חברות הכבלים מפעילות את השירות מזה קרוב לשנתיים ונהנות משיפור מעמדן התחרותי ומחיזוק יכולתן לשמר לקוחות ולהקטין משמעותית את היקפי הנטישה בתחום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully