וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

80% מדרי הרחוב הם ילדים יוצאי בריה"מ

יעל קישיק

27.11.2006 / 15:12

למעלה מ-70% מהם משתמשים בהרואין. הרשות הלאומית למלחמה בסמים: תקציב ההסברה צומצם בשנים האחרונות ל-15 מיליון ש'

כ-80% מדרי הרחוב ("חסרי בית") הם ילדים יוצאי ברית המועצות לשעבר. למעלה מ-70% מהם משתמשים בהרואין. כך עולה מנתונים שהציגה הבוקר ד"ר רחל בר-המבורגר מהרשות הלאומית למלחמה בסמים, בדיון בוועדת העלייה והקליטה של הכנסת. לדבריה, התקציב המוקצה היום לרשות לצרכי הסברה עומד על 15 מיליון שקלים בעוד שבעבר הוא עמד על 40 מיליון.

בסוף שנת 2005 חיו בישראל כ-250 אלף ילדים עולים וילדי עולים בגילאי 0-17, אשר הגיעו לארץ בשנים 1990-2005. הם מהווים כ-13% מכלל הילדים בישראל.

מנתונים נוספים שהוצגו בישיבה שדנה בהתמכרויות לאלכוהול וסמים של צעירים עולים עולה, כי 95% מכלל העצורים הקטינים בבתי מעצר, בגין התמכרות לסמים הם עולים מברית המועצות לשעבר, הנמצאים תקופה של עד שש שנים בארץ. יואב בן-ארצי, ראש תחום טיפול ושיקום להתמכרויות בעיריית תל אביב אמר בדיון, כי "מראיונות שערכתי עמם עולה, כי הם החלו את השימוש בסמים עוד ברוסיה".

עוד עלה מנתונים שנשמעו בדיון, כי שיעורי הנשירה הגלויה והסמויה מבתי-הספר גבוהים למעלה מפי שניים מהאוכלוסייה הוותיקה. מעורבותם של קטינים עולים בעבירות שונות, בעיקר עבירות סמים, רכוש, אלימות ומין כפולה ויותר משיעורם באוכלוסייה. שיעור הקטינים העולים החשודים בביצוע עבירות מתוך כלל הקטינים היהודים עומד על 36.9% - יותר מפי שניים מחלקם באוכלוסיה זו ואחוז תיקי הנוער שנפתחו לעולים בנושא סמים מהווה 37.7% מכלל התיקים.

ח"כ ראובן ריבלין (ליכוד), לשעבר ראש הוועדה למלחמה בנגע הסמים בכנסת אמר בדיון, כי "אנחנו לא נלחמים מלחמה אמיתית בסמים. אי אפשר לנהל מאבק רחב כשברקע יש כרסום תקציבי מתמשך. מאז הוקמה הרשות למלחמה בסמים תקציבה הולך ופוחת מידי שנה, כאשר במקביל התופעה הולכת וגוברת". יו"ר הוועדה מיכאל נודלמן (קדימה) הוסיף, כי התמכרות הנוער העולה לסמים ולאלכוהול היא "אסון למדינה, למשפחה ולחברה".

ח"כ זאב אלקין (קדימה) אמר בתום הדיון לוואלה! חדשות, כי "הנתונים הקשים שהוצגו מאשרים פעם נוספת את הטענה על היעדר השקעה מספקת בקליטת תלמידים עולים, שבסופו של דבר עולה למדינה ביוקר. בהשקעה קטנה יחסית ונכונה, כבר בשלבי הקליטה, דרך משרדי החינוך והקליטה, המדינה יכולה לחסות בעלויות רבות, הרבה יותר גבוהות, שמחכות לה בהמשך הדרך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully