וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר: ל-88% מהנשים חזה לא סימטרי

27.11.2006 / 14:15

הא-סימטריה באה לידי ביטוי בהבדלים בגודל של השדיים, בגודל הפטמות, ובמיקומן. "רק מקרים קיצוניים מצדיקים ניתוח פלסטי"

תופעת הא-סימטריה של החזה היא שכיחה ביותר ומטרידה לא מעט נשים ונערות בגיל ההתבגרות ומשבשת את אורח חייהן התקין. כעת מסתבר כי רובן הגדול של הנשים סובל מהתופעה.

בעבודת מחקר שהתפרסמה החודש בירחון "plastic and reconstructive surgery”, ירחון העוסק בכירורגיה פלסטית ושחזורית, נמצא כי בקרב 88% מכלל הנשים קיימת א-סימטריה מסוימת של החזה. המחקר, במסגרתו נבדקו כ-100 נשים לפני ניתוח הגדלת חזה, בוצע במחלקה לכירורגיה פלסטית של אוניברסיטת טקסס. בכל אישה נבדקו הצניחה וחוסר הסימטרייה של הפטמות והא-סימטריה של גודל השד ובית החזה. תוצאות המחקר הראו כי 44% מהנשים סובלות מא-סימטריה שבאה לידי ביטוי בהבדלים בגודל של השדיים, 24% מא-סימטרייה בגודל הפטמות, ו-53% משוני במיקומן.

"למרות שרבות הנשים אצלן שני השדיים לא שווים, ברוב המקרים הבעיה היא לא משמעותית" אומר ד"ר נמרוד פרידמן, מומחה לכירורגיה פלסטית של השד והבעלים של "בית סיבל". "עם זאת, נשים רבות סובלות מתופעת הא-סימטריה באופן בולט לעין. נשים אלה מוצאות לעצמן פתרונות של בגדים במידות גדולות או תוספת לתוך החזייה. א-סימטריה בדרגה קיצונית מסוג זה ניתנת לפתרון רק על ידי התערבות כירורגית", מוסיף פרידמן.

לא-סימטריה של השדיים, לדברי פרידמן, יכולות להיות משמעויות רבות: החל מקושי בהתאמת חזייה ובגדים, חלוקת משקל לא שווה המשפיעה על עמוד השדרה ועד להפרעה קשה בדימוי הגוף ותחושת הנשיות והמיניות של האישה היוצרת חשש ביצירת קשרים עם בני המין השני.

ממצאים אלו ממחישים את היקף התופעה ומצביעים על הצורך בבדיקה קפדנית של נשים לפני ניתוח שד מאחר שא-סימטרייה קלה יכולה להחמיר בעקבות הניתוח בעיקר אם ההבדל הוא בצורת ומיקום הפטמות. בנוסף, בעקבות השינוי הפיזי שמתרחש בניתוח, יש שינוי בדימוי הגוף. במראה הגוף החדש, א-סימטריה אליה הייתה האישה רגילה קודם לכן, עלולה להפוך לבולטת יותר בעיניה מכיוון שמראה גופה חדש עבורה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully