וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההסתדרות: השלטון המקומי גוזל כספי עובדים

27.11.2006 / 17:12

ההסתדרות תשבית את המשק החל מיום ד' במחאה על הלנת שכרם של עובדי הרשויות המקומיות. עיני: "אין ברירה"

מטה המאבק של ההסתדרות הכריז על שביתה כללית במגזר הציבורי החל מיום רביעי ב-6 בבוקר, במחאה על הלנת שכרם של עובדי הרשויות המקומיות והמועצות הדתיות.

בגלי צה"ל דווח, כי במכתב שהעביר יושב ראש ההסתדרות עופר עיני לשר האוצר אברהם הירשזון ולשר הפנים רוני בר-און, כתב: "אינני שש לשביתות ועיצומים, ואפשרתי, לפנים משורת הדין, ובכדי שלא להביא את מערכת יחסי העבודה על-פי תהום, פרק נוסף של שבועיים ימים להשלמה וחתימה על סיכום הדברים". עוד הוסיף עיני, כי "מאחר שסיכום הדברים לא נחתם, לא נותרה לי כל ברירה אלא להודיעכם שבימים הקרובים תנקוט ההסתדרות בצעדים ארגוניים".

לדברי ההסתדרות, הסיבה להשבתה היא כפולה. סיבה אחת היא הלנת שכר מזה כמה שנים בשלטון המקומי: ברשויות המקומיות, במועצות הדתיות ובאיגודי הערים לכבאות. לפי נתוני ההסתדרות, ב-13 רשויות מקומיות לא שולם שכר כבר למעלה מארבעה חודשים. ביסוד המעלה לא שולם שכר לעובדים כבר שבעה חודשים, ובעראבה ובטייבה - 12 חודשים לא שולם השכר. בעוד 29 רשויות לא שולם שכר תקופה של עד ארבעה חודשים.

הסיבה השנייה לשביתה היא מחאה על גזילת כספי עובדים, המופרשים לקרנות הפנסיה וקופות ההשתלמות במשך מספר שנים על ידי המעסיקים בשלטון המקומי, ראשי ערים והנהלות ערים. לטענת ההסתדרות מדובר בכספים שמגיעים לפי הערכות לסכום כולל של כמיליארד שקלים שהמעסיקים מורידים לעובדים ממשכורותיהם ואינם מעבירים אותם ליעדם בקופות ובקרנות.

משרד האוצר הבטיח לפעול לחיסול התופעה המקוממת כבר לפני חודשיים, אולם המציאות בשטח הניבה תוצאות אחרות. על כן, מחר יכנס עיני את כל ראשי האיגודים המקצועיים וועדי העובדים בבית הוועד הפועל של ההסתדרות בתל אביב ויכריז על שביתה נרחבת במגזר הציבורי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully