וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקונגרס האמריקאי ידון במו"מ עם אירן

27.11.2006 / 11:34

טיוטת דו"ח האסטרטגיה בעירק כולל קריאה למו"מ עם סוריה ואירן. ועדת בייקר, שמונתה ע"י הקונגרס, צפויה לקבל את ההמלצה

על פי עדות בכירים בממשל האמריקאי שקראו בטיוטת הדו"ח המפרט את ההמלצות לאסטרטגיה האמריקאית בעירק, הטיוטה אינה כוללת לוח זמנים לנסיגה, ומנגד קוראת ליוזמה דיפלומטית רחבה הכוללת אף שיחות עם אירן וסוריה. הדו"ח, אשר גרסתו הסופית אמורה להימסר לידי נשיא ארצות הברית ג'ורג' בוש בעוד כחודש, יובא היום לדיון בוועדה שמונתה על ידי הקונגרס לטיפול בסוגייה.

הוועדה, בראשות שר החוץ האמריקאי לשעבר [[ג'יימס בייקר]] ובהשתתפות נציגים משתי המפלגות, עשויה לקבל את ההמלצה בנוגע למהלך מדיני מול אירן וסוריה, אך היעדרות לוח הזמנים לנסיגה עלולה לגרום למחלוקת בין חברי הוועדה, האוחזים בנקודות השקפה שונות מאד בקשר ללוח הזמנים הרצוי.

בעיתון ה"ניו יורק טיימס" דווח, כי הבכירים אמרו שנוסח הטיוטה משקף את הביקורת על ההימנעות של הממשל לדון עם אירן וסוריה. בכירים בממשל בוש טענו כי משא ומתן כזה לא יביא כל תועלת, ובמיוחד זה עם אירן, עמה יחסי וושינגטון רעועים במיוחד לאור תוכניות הגרעין של טהרן. אלו ציינו גם כי נטייתן של אירן וסוריה היא לחתור תחת ממשלת עירק הנוכחית, והטילו ספק ביכולת לגרום להן לבצע תפנית ביחסן אליה.

בכירים אחרים בממשל פועלים באופן שמרמז על ניסיון ליישום חלקים מהטיוטה עוד לפני פרסומה. סגן הנשיא ריצ'רד צ'ייני טס שלשום לסעודיה, ושוחח עם המלך עבדאללה על כל הסכסוכים במזרח התיכון, אולם צוין כי נושא עירק תפס את מרבית השיחה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully