וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חדש: קוצב לחץ דם לשמירה על רמה יציבה

27.11.2006 / 11:20

שתל חדשני יווסת לחץ הדם בגוף באמצעות זרמים חשמליים . המכשיר הנמצא כעת במסגרת ניסוי בארה"ב מגלה תוצאות מעוררות תקווה

למעלה ממיליון בני אדם בישראל סובלים מלחץ דם גבוה, שלטענת מומחים גורם לאחד מכל שמונה מקרי מוות. אמנם קיימות תרופות המאזנות את רמת לחץ הדם אך לטענת חוקרים, אולם לרבע מהסובלים מיתר לחץ דם הן אינן מועילות.

ב"מעריב" דווח, כי במחקר שנערך ב-2005 במרכז הרפואי באוניברסיטת רוצ'סטר, הושתלה בעשרה חולים מערכת ה-Rheos. המערכת המושתלת מתחת לעור ומופעל באמצעות סוללות, שולחת זרמים חשמליים לעורקים הראשיים בצוואר. הזרם מפעיל את החיישנים ומורה למוח להפעיל את המנגנונים הקיימים בגוף לוויסות לחץ הדם.

"בגוף יש מנגנוני בקרה, וכשלחץ הדם עולה – מערכת חיישנים שממוקמת בעורקים הראשיים בצוואר, אמורה להבחין בכך ולהפעיל מנגנונים שיורידו את לחץ הדם. אצל חולים שסובלים מיתר לחץ דם, נראה שמערכת החיישנים נפגעה ונעשתה רגישה פחות", מסביר פרופ' אהוד גרוסמן, מנהל מחלקה פנימית והיחידה ליתר לחץ דם בבית החולים תל השומר.

לפי הממצאים הראשונים, לאחר שלושה חודשי טיפול, לחץ הדם של החולים בעת התכווצות הלב ירד בממוצע של 22 מ"מ כספית, ולחץ הדם, כשהלב בהרפיה, ירד בממוצע של 18 מ"מ כספית. השתלים נקלטו בהצלחה, ולא היו אירועים משמעותיים או בלתי צפויים. משמע, תוצאות מעוררת תקוות: המערכת הביאה לירידה משמעותית בלחץ הדם של החולים, כאשר שימוש בתרופות או שינוי בסגנון החיים לא הצליחו לאזן את יתר לחץ הדם שלהם בעבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully