וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האו"ם קורא לקהילה הבינ"ל לסייע לחוף השנהב

27.11.2006 / 9:24

על פי ההערכות, יהיה צורך ב-30 מיליון דולר כדי לשקם אתרים במדינה שנפגעו מפסולת רעילה. באו"ם דורשים מהעולם לסייע

האו"ם קורא לקהילה הבינלאומית לתרום כספים לשיקום אתרים ב[[חוף השנהב]] שזוהמו בפסולת רעילה. בתוכנית הסביבה של האו"ם מעריכים שיהיה צורך במיליוני דולרים כדי לנקות את האתרים המזוהמים.

ב-BBC דווח, כי תחילת הפרשה בספטמבר, כשתושבי הבירה [[אביג'אן]] נחשפו לאדים רעילים שנוצרו מפסולת שנזרקה כמה שבועות קודם לכן בכמה מוקדים בעיר. 70 אלף בני אדם נזקקו לטיפול רפואי, ועשרה תושבים מתו. ראש הממשלה צ'רלס קונן בני אף הגיש את התפטרותו בעקבות המחדל. חקירה רשמית תלתה את האשמה לזיהום ברשלנות ושחיתות.

"אחד הלקחים החשובים מהמצב באביג'אן הוא שיש לנו בעיה חמורה של אכיפה", אמר שצ'יקו קואברה-יאממוטו, המזכיר הכללי של ועידת באזל, שתעסוק בחקיקה של סחר בינלאומי בפסולת רעילה. "חוקים מקומיים ובינלאומיים אמורים לפקח על הייצוא, אך בעיות עולות בגלל העדרה של חקיקה מתאימה במדינות מתפתחות, שתוכל לעקוב אחרי תנועת הפסולת מחוץ לגבולותיהן".

רשויות חוף השנהב מעריכות שעלות הניקוי ושיקום האזורים המזוהמים תעמוד על 30 מיליון דולר. באו"ם אומרים, כי על קהילה הבינלאומית לשלם. "ללא קשר לשאלה על מי תוטל האחריות לתקרית, מדובר באנשים מאחת המדינות העניות בעולם, שכעת נאלצים לשלם את החשבון על מבצע הניקוי", אמר מנהל תוכנית הסביבה של האו"ם, אקים שטיינר. "אנחנו חייבים לסייע לחוף השנהב עכשיו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully