וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן לארה"ב: נסייע לכם בעירק אם תיסוגו משם

סוכנויות הידיעות

26.11.2006 / 18:49

לחץ על ארה"ב לערב את סוריה ואירן בשיקום עירק. אחמדינג'ד: נסייע לכם לצאת מהביצה רק בתנאי שתשנו את הגישה שלכם.

נשיא אירן, מחמוד אחמדינג'ד אמר היום כי אירן תהיה מוכנה לסייע לארצות הברית ובריטניה בעירק, אם הן תהיינה מוכנות להסיג את כוחותיהן. בשבועות האחרונים גובר הלחץ על וושינגטון לערב את סוריה ואירן בניסונות השיקום של עירק, כדי למנוע מלחמת אזרחים במדינה השסועה.

"האומה האירנית מוכנה לסייע לכם לצאת מהביצה הזו, אבל בתנאי אחד", פנה אחמדינג'ד לאמריקאים בנאום טלוויזיוני מוקלט, "עליכם להבטיח שתשנו את הגישה שלכם, ותחזירו את כוחותיכם לארצם, כך שישרתו את האומה שלכם".

מוקדם יותר החודש אמר גורם בכיר בבית הלבן, כי ארצות הברית תהיה מוכנה "באופן עקרוני" לדון עם אירן בנושא העירקי, אולם הוא ציין כי התנאים לכך עדיין לא הבשילו.

אחמדינג'ד תקף כמה פעמים בעבר את הנוכחות האמריקאית בעירק, שלדבריו מעוררת את האלימות במדינה. וושינגטון מצידה, מאשימה את טהרן בהתססת הרוחות בעיראק. אחמדינג'ד האשים את ארצות הברית ובריטניה בהתהגות עויינת במיוחד כלפי ארצו, במיוחד נוכח קידום תוכנית הגרעין שלה.

בנאומו היום, קרא הנשיא האירני למדינות האזור לפעול יחד למען הרחקתם של כוחות זרים מאדמותיהן. "עלינו לשלב ידיים ולגרש את האויבים הפועלים נגד האנושות, מאדמותינו ומהמקומות הקדושים לנו", אמר.

מחר צפוי לצאת לטהרן נשיא עירק, ג'לאל טלבאני, כדי לדון במצב במדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully