וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ואם אני פוגש את בני סלע?

יוני מנדל

27.11.2006 / 9:44

אז מה כדאי לעשות כשנתקלים באנס? לדבריו של החוקר הוותיק חיים פנחס (שוגון), טלפון נייד עשוי להיות יעיל, גז מדמיע פחות

בשל הבהלה שנובעת מבריחתו של האנס הסדרתי בני סלע, פנתה מערכת וואלה! למומחה משטרה בעל ניסיון בתחום. חיים פנחס (שוגון), לשעבר ראש המחלק לבילוש ביחידה המרכזית של תל אביב, חקר בעבר מקרי אונס רבים. להערכתו, בשלב זה עסוק הנמלט בחיפוש אחר דירת מסתור יותר מאשר בחיפוש אחר קורבן. עם זאת, הוא ממליץ על מספר כללי בטיחות וזהירות.

באלו אמצעי ביטחון יש לנקוט?

להערכתי, אמצעי הזהירות היעיל ביותר הוא פשוט להסתובב עם טלפון נייד כשהאצבע נמצאת על לחצן "שליחה". לוודא שהשיחה מיועדת לאדם קרוב, ובמקרה של תקיפה ללחוץ על הלחצן. אין צורך לומר כלום - מי שישמע את התקיפה בצד השני של הקו יבין את חומרת המצב ויזעיק את כוחות המשטרה.

אני מעריך שגם להצטייד בגז מדמיע או שוקר חשמלי זה טוב. עם זאת, מיומנות השימוש בהם היא בדרך כלל נמוכה. אני מעריך שבמקרה של תקיפה מול אנס אלים, אמצעים אלו לא יעזרו. להבדיל מזאת, טלפון נייד הוא מכשיר שהמיומנות שלנו בו גבוהה, ולפיכך השימוש בו הוא יעיל יותר.

אמצעי זהירות אחר שאני יכול להמליץ עליו, ושקשור לטלפון הנייד, הוא לשוחח בקול רם כשנמצאים במקומות מועדים, דוגמת חדרי מדרגות. באופן כללי אינני סבור כי צריך לשנות את שגרת חיינו, אך אמצעי זהירות כמו שיחה בקול רם עשוי בהחלט לסייע.

מה לעשות אם הותקפת?

הדרך הטובה ביותר להתמודד עם התוקף היא לעשות הרבה רעש. לצעוק, לצרוח ולנסות להבריח את התוקף כך. גם ניסיון להבריח אותו פיזית, על ידי בעיטה, סטירה או אגרוף, עשוי מאוד להועיל, גם אם המותקפת נחותה פיזית מהאנס. מנסיוני, כשאנסים, גם האלימים ביותר, נתקלים ברעש והתנגדות פיזית, הם יעדיפו לברוח. כך קרה במקרים רבים בעבר. אנו צריכים להבין שהאנס רוצה לבצע את זממו בשקט, ולכן הדרך הטובה ביותר להתמודד איתו היא ליצור הרבה רעש והתנגדות.

בהמשך לכך צריך לזכור שבמקרים בהן נתקפו הנשים בפניקה, או שמרו על שקט כפי שביקש מהן האנס, בדרך כלל הצליח האנס לבצע בהן את זממו.

מה לעשות אם התוקף מחזיק בנשק?

באופן כללי, אם האנס הצליח להתגבר על הקורבן, או אם הוא מחזיק בנשק שיכול לאיים על חיי הקורבן, אני חושב שאסור להתנגד לו. ניתן לנסות ולשכנע את התוקף, למרות שזה כנראה לא יעזור, אבל אם יש סכנה לחיי הנתקפת, עדיף לתת לאנס לבצע את זממו, ובלבד שחיי הנאנסת יישמרו.

בשלב זה עדיף לנסות ולהישאר כמה שיותר רגועים ושקטים, למרות שזה קשה. להערכתי, זו אחת הדרכים היחידות שעשויות לגרום לאנס להפסיק לתקוף, ופשוט לקום וללכת. זאת מפני שרבים מהאנסים לא מבצעים את האונס כאקט של פורקן מיני, אלא כרצון לתקוף ולהכניע את קורבנותיהם, בשל סטיותיהם הסדיסטיות.

בכל מקרה, אם לא תהיה התנגדות, רוב האנסים לאחר האונס יגמרו ויילכו, ולא יפגעו בחיי הנאנסת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

מה לגבי התנהגותו של האנס בני סלע?

אני מעריך שכרגע רוב יצריו של האנס הסדרתי בני סלע נתונים לרצונו לברוח, ולא לרצונו לאנוס. להערכתי הוא מנסה, או אולי אף הצליח, להיכנס אל דירת מסתור שהכין מבעוד מועד. אם אין לו דירת מסתור שכזו, ייתכן שהוא ינסה לפרוץ לבית ולהפוך אותו לדירת מסתור כפוייה. דרך התנהגות כזו קרתה בעבר, לדוגמא עם האסיר הנמלט הרצל אביטן.

אי לכך, אני חושב שהאנס הספציפי בני סלע, בשלב זה של ההתרחשויות, לא יתקוף באמצע הרחוב, והוא עסוק בחיפוש אחר מסתור. בשל כך, צריך בעיקר להיזהר בחדרי מדרגות, בהם הוא עשוי להתחבא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully