וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צ'אד: הצבא השתלט על עיירת הסיוע לפליטי דרפור

26.11.2006 / 12:08

אתמול השתלטו על העיירה אבצ'ה מורדים. הם ברחו בלילה והצבא החזיר השליטה לידיו. העיירה מספקת סיוע ל-200 אלף פליטים

כוחות הביטחון של צ'אד השתלטו על המרכז הצבאי בעיירה אבצ'ה שבמזרח המדינה, לאחר שמורדים שהשתלטו על העיירה יום קודם לכן ברחו. כך מסר שר ההגנה של צ'אד בישארה איסא דג'אדאללה. "השתלטנו על כל העיר בחזרה. המורדים ברחו ממנה סמוך לשעה שלוש לפנות בוקר" מסר דג'אדאללה.

מורדים מארגון "איחוד כוחות הדמוקרטיה והפיתוח" השתלטו על העיירה אבצ'ה במתקפה מוקדמת בשבת בבוקר. אבצ'ה מרוחקת כ-160 ק"מ מהגבול עם סודן. המורדים השתלטו על העיר לאחר שכוחות הצבא נסוגו ממנה כדי למנוע פגיעה באזרחים.

עובד סיוע דיווח כי משעות הבוקר חג מעל העיירה מסוק, וקרוב ל-12 רכבים משוריינים ועליהם חיילים של צבא צ'אד נכנסו לעיר בשעות האחרונות. על פי הדיווח, אין סימן למאבק בין המורדים לצבא, אך כמה יריות נשמעו במזרח העיירה בשעות הבוקר.

במהלך השתלטות המורדים הותקפו משרדי ממשלה בעיר, ומספר משרדים של ארגוני סיוע הותקפו בשעות הלילה, יחד עם מבני מגורים של העובדים. אבצ'ה היא העיירה בה מתרכזים הארגוני ההומניטריים המסייעים למחנה הפליטים שבמזרח המדינה ובו שוהים כ-200 אלף פליטים סודנים שברחו מחבל דרפור.

נשיא צ'אד אידריס דבי האשים את הממשל בסודן במימון מורדים במדינתו כדי שידיחו אותו מהשלטון. בתגובה סודן מאשימה את צ'אד בתמיכה במיליציות הפועלות בדרפור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully