וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יתרון למועמד השמאל בסקרים באקוודור

26.11.2006 / 10:13

אזרחי המדינה יכריעו היום בסיבוב השני של הבחירות לנשיאות בין מועמד השמרנים, ברון הבננות, לבין מועמד השמאל, ידידו של צ'אווס

הכלכלן השמאלני רפאל קוראה מוביל בסקר האחרון שנערך לפני הסיבוב השני של הבחירות לנשיאות שנערכות היום באקוודור, על פני ברון הבננות אלוורו נובואה. על פי הסקרים, רבים מהמצביעים טרם החליטו כיצד יצביעו.

למרות שסקרי דעת קהל באקוודור לא תמיד היו דבר שניתן לסמוך עליו, מסמן הסקר האחרון עלייה בתמיכה בקוראה, ידידו של נשיא ונצואלה הוגו צ'אווס. סוכנות הידיעות הצרפתית דיווחה כי קוראה מקבל 54% מקולות הבוחרים, ומוביל בשמונה אחוזים, לפי סקר גאלופ. על פי הסקר, 17% מהמצביעים, שהם 9.2 מיליון בני אדם, טרם החליטו כיצד יצביעו.

שני המועמדים הגבירו את מאמציהם והשמצותיהם לקראת מועד הבחירות, שנערכות היום במדינה הדרום אמריקאית ההפכפכה. נובואה טען במהלך מסע הבחירות, כי ניצחון יריבו יוביל להתקוממות עקובה מדם, וקוראה הזהיר מפני זיוף התוצאות.

נובואה טוען, כי יריבו מתכוון להפוך את אקוודור לדיקטטורה קומוניסטית, הנשענת על אג'נדת ההתנגדות לנשיא ארה"ב תוצרת ונצואלה. לדבריו, ניצחון קוראה יוביל להפיכה במדינה האנדית, שראתה שבעה נשיאים בעשר השנים האחרונות. "קוראה רוצה מלחמת אזרחים שבה ימותו הרבה עניים" אמר נובואה, שהתמודד בעבר על משרת הנשיא, בשנים 1998 ו-2002.

נובואה, המשתייך לעשירי המדינה, מציג עצמו כמנהיג הפועלים. הוא מקדם אג'נדה של שוק חופשי פרו אמריקני, ומציג את משנתו כמנוגדת למשנת יריבו בעל ה"אידיאולוגיה הקומוניסטית".

קוראה מתכנן שינויים בחוקה

מנגד, קוראה, המגדיר עצמו "הומניסט, נוצרי שמאלני", מעוניין לעיין מחדש בחוזים עם חברות נפט זרות, לקיים שיחות מחדש על החוב החיצוני של המדינה ולבצע רפורמה במיסים. הוא הבטיח שאם ינצח בבחירות הוא "יבעט" את נציגי הבנק העולמי מהמדינה. קוראה אמר כי בכוונתו להכריז על אספה שתכתוב מחדש את חוקת המדינה, כפי שעשה צ'אווס בוונצואלה.

נובואה האשים את צ'אווס בהתערבות בבחירות במדינה, טענה הדומה לטענות שהושמעו נגד נשיא ונצואלה במדינות אחרות באמריקה הלטינית. קוראה מצידו הכחיש קשרים פוליטיים עם צ'אווס, אך לא מסתיר את ידידותו עם האיש. "לא דיברתי עם הנשיא צ'אווס כבר חמישה חודשים" אמר קורה לעיתונאים.

קוראה מתעקש כי בכוונתו לשמור על קשרים טובים עם ארצות הברית, למרות שאינו מסתיר את הערכתו המועטה לנשיא ג'ורג' בוש עצמו, אותו כינה בעבר "רפה שכל". בניגוד לנובואה, קוראה הכריז כי אין בכוונתו לאפשר ל-400 חיילים אמריקאים להישאר בבסיס על חוף הים לאחר תום החוזה על המתחם, ב-2009.

קוראה גם העלה טענות בעבר כי ה-CIA ניסה להתערב בסיבוב הבחירות הראשון, שנערך ב-15 באוקטובר, אך חזר בו ואמר כי בוושינגטון "כנראה כבר הבינו מי הוא נובואה", ורמז להאשמות שעלו נגד מועמד השמרנים לפיהן הוא שיחד גורמים במדינה כדי להשתיק פרשה של משלוח סמים שנתפס באחת מספינות המטען שלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully