וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברזיל: מחשב נייד לכל תלמיד

25.11.2006 / 6:36

קרן מיוחדת תסייע לברזיל לספק לכל תלמיד מחשב נייד ב-100 דולר בלבד. ובינתיים בישראל: מחשב (נייח) אחד לכל 12 תלמידים

בברזיל מיישמים פרוייקט חדש, שמטרתו להעניק לכל תלמיד בית ספר מחשב נייד. היום קיבל הנשיא לולה דה סילבה את המחשב הנייד הראשון מתוך 50 מחשבים שיחולקו בבתי ספר ברחבי המדינה החל משבוע הבא. המיוחד ביוזמה הוא מחירו של המחשב – 100 דולרים בלבד (כ-430 שקלים).

את המחשב הנייד העניק לנשיא [[ברזיל]] הפרופסור ניקולס נגרופונטה, מרצה במכון הטכנולוגי של מסצ'וסטס. בקול ישראל דווח, כי נגרופונטה יושב בראש קרן ללא מטרות רווח, ששמה לה למטרה לפתח מחשבים ניידים זולים, לשימוש תלמידי בתי ספר.

הנשיא דה סילבה הכריז, כי בתוך כמה חודשים ייצרו בברזיל עוד כאלף מחשבים נייידים נוספים, ובהדרגה, יועלה קצב הייצור, עד להשגת היעד הנכסף.

ומה קורה בישראל? על פי מחקר שנערך בתחילת 2006, עד לפני שש שנים נתפשה ישראל כמי שנמצאת במקום מוביל בין מדינות העולם המערבי בשימוש במחשבים ובאינטרנט, אולם כיום היא ממוקמת לצד מדינות כמו [[מקסיקו]], תאילנד ומדינות מזרח אירופה, שרק מתחילות לפתח את תשתית המחשב שלהן וסובלות מפערים דיגיטליים גדולים.

על פי נתוני משרד החינוך, בישראל יש מחשב אחד לכל 12 תלמידים, כמו במקסיקו וביוון, מה שמציב את ישראל במקום ה-24 מבין 40 המדינות המתועשות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully