וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עירק: 30 הרוגים בפיגוע במסגדים בבירה

24.11.2006 / 20:19

הארוע הקשה התרחש כאשר חמושים השליכו רימונים אל תוך מספר מסגדים באזור סוני בעיר. ארה"ב: אנו מחוייבים לסייע לעם העירקי

מעל ל-30 בני אדם נהרגו בבגדד בפיגוע משולב שארע בכמה מסגדים בשכונת "חורייה" בצפון מערב בגדד. השכונה הינה מובלעת סונית באזור בשליטה שיעית. עדי ראייה סיפרו, כי במהלך תפילה השליכו החמושים רימונים וטילי R.P.G אל תוך המסגדים. כתוצאה מכך נהרגו 30 מתפללים, ולמסגדים נגרם הרס רב. על פי ההערכות מספר ההרוגים גבוה בהרבה מ-30.

הפיגוע הקשה התרחש בתגובה לארועים האלימים אתמול, בהם נהרגו מעל ל-200 בני אדם. בסדרת פיצוצי מכוניות תופת שהתרחשה ברובע השיעי סאדר-סיטי שבמזרח בגדד נהרגו 202 איש ואישה. בשל הארועים הקשים, והחשש לנקמה שיעית, החליטו מנגנוני הביטחון העירקיים להטיל עוצר מלא על העיר בגדד. עם זאת, העוצר לא מנע את הקטל שהתרחש היום.

ארה"ב מגנה את הארוע ובוש יבקר במזה"ת

בתוך כך נמסר, כי הבית הלבן יצא בהודעת גינוי לארועים שהתרחשו אתמול ברובע השיעי סאדר. על פי הודעת דובר הבית הלבן סקוט סטאנזל רואה ארה"ב את המעשה כ"מעשה חסר היגיון אשר נועד ליצור חוסר יציבות במדינה". בהודעת הבית הלבן מודגשת מחוייבת ההנהגה האמריקאית לסייע לעם העירקי.

גם האו"ם שיגר הודעת גינוי על ההסלמה בעירק. מזכ"ל הארגון קופי ענאן קרא לכל הצדדים בעירק לשמור על איפוק. בהודעה מטעמו נמסר, כי "האו"ם מגנה את הארועים בצורה הברורה והחזקה ביותר".

בשל ההסלמה הבטחונית הקשה בעירק נמסר, כי הנשיא האמריקאי ג'ורג' בוש ייצא בשבוע הבא לעמאן על מנת להיפגש שם ראש הממשלה העירקי נורי אל-מאליכי. הנשיא בוש ידון עם אל-מאליקי בדרכים להבאת יציבות למדינה, אשר נדמה כי היא קרובה מאוד למלחמת אזרחים כוללת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully