וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכה את המומחה

דודי כפרי

24.11.2006 / 17:32

דודי כפרי עונה לשאלות שעל הפרק השבוע. האם ג'ף גארסיה יכול להעלות את פילדלפיה לפלייאוף, ומי צריך לעשות טרייד על רנדי מוס?

האם ג'ף גארסיה יכול להוביל את פילדלפיה לפלייאוף?

אלוהים אדירים, לטובתם אני מאד מקווה שלא. זה יהיה דבר ממש גרוע לאיגלס מכל הבחינות האפשריות, ו-2 הבעיות העיקריות הן שאז הם יבחרו נמוך מדי ולא יוכלו לקחת קוורטרבק ברמת של טרוי סמית מאוהיו סטייט, וגם העובדה שזה עלול להשאיר את אנדי ריד בעיר האחווה לעוד עונה מבוזבזת.

ג'ף גארסיה הוא קוורטרבק מאד מנוסה. הוא עשה כבר הרבה דברים בליגה כדי להוכיח את עצמו והקריירה שלו רחוקה מלהיות גמורה, אבל חייב להיות ברור שהתפקיד שלו היום הוא רק של קוורטרבק מחליף, ולא יותר מזה. קוורטרבק פותח לגיטימי כמו מקנאב התקשה מאד להוביל את פילדלפיה קדימה למרות החולשה היחסית של המתחרות, ולכן אין שום סיבה לחשוב שאצל גארסיה זה יהיה אחר.

אני יודע שידידי הלא מלומד מהמדבר חושב שזה שיש קוורטרבק מחליף יגרום לאנדי ריד לרוץ יותר. כנראה שהוא באמת היה עסוק מדי במשחקי מחשב מכדי לראות את המשחק שהיה מאפיין ברור של העונה של פילי. גארסיה לא שיחק מסוף שנה שעברה פוטבול, ועלה כמחליף במשחק ביתי מול יריבה חלשה. כשהוא נכנס למשחק התוצאה היתה 3:7 לטנסי, שאחרי הדרייב הראשון המוצלח לא הצליחה לעשות הרבה בהתקפה. גארסיה פתח עם 4 נסיונות מסירה רצופים שלא היו מוצלחים מדי.

קצת אחר-כך הגיעה המחצית, ופילי עלתה למחצית השניה בפיגור 10:6. השינוי בקריאת המהלכים הורגש מיד, כשבראיין ווסטברוק פתח את המחצית עם ריצה, וכמובן שזה מיד אוזן על ידי 6 מהלכי מסירה רצופים ופאנט. מיד אחר-כך באה ההתרסקות המנטאלית של פילדלפיה וטנסי עלתה ל-6:24. בסופו של יום ג'ף גארסיה ניסה לזרוק 48 פעמים. תוסיפו את ה-13 נסיונות של מקנאב ותקבלו את התמונה הרגילה במשחקים של אנדי ריד.

המסקנה הברורה והחדה מכל זה היא שאנדי ריד צריך לקום וללכת, ואם ג'ף גארסיה יעשה את העבודה שלו טוב מדי זה עוד עלול לחזור ולרדוף את האוהדים המתוסכלים של פילדלפיה. אגב, זה עוד יכול גם לגרום לאיגלס לחשוב שהם יכולים להסתדר עם גארסיה עד שמקנאב חוזר ולא לעשות את מה שהם חייבים, וזה לקחת קוורטרבק בדראפט. כי מקנאב יכול אולי לחזור בתחילת העונה הבאה, אבל זה ממש לא משהו בטוח, והשנה יש מבחר נחמד של קוורטרבקים.

רנדי מוס דורש טרייד. מה המחיר שהיית משלם עליו ומי מהמנכ"לים בליגה צריך לרדוף אחריו)?

איזו שאלה מביכה. רק לפני שנתיים מינסוטה שלחה אותו תמורת בחירת סיבוב שני וליינבקר בינוני. אז זה נחשב מחיר מציאה, היום זה נחשב מחיר מופקע.

אנחנו מדברים על רנדי מוס, האיש שפעם כל מה שהיה צריך לעשות זה לזרוק גבוה את הכדור לכיוון שלו, הוא כבר היה קופץ מעל המגן ותופס את הכדור. תשאלו את דונטה קולפפר, הוא עשה מזה קריירה. אז נכון, הוא לא נתן 100%, והוא זילזל, ומדי פעם לקח חופש על המגרש, אבל הנתונים הפיזיים שלו והכישרון שלו היו שווים את זה.

והיום? היום השוק עבור רסיבר כשרוני שהיה סרטן בלפחות 2 קבוצות הוא נמוך מאד, במיוחד כשלפי החוקים החדשים אתה יכול לקחת רסיבר יותר נמוך ממוס, אבל כזה שיכול להטעות יותר טוב את הקורנר שמולו ולהצליח לא פחות, בהרבה פחות כסף והרבה פחות כאב ראש.

ברור שיש הרבה קבוצות שיכולות להיעזר בו. אבל השאלה היא כמה מהן יוכלו לשלם את המחיר שלו. בשנה וחצי האיומות שלו באוקלנד הוא הוכיח בצורה ברורה שאסור לקבוצה חלשה לקחת אותו. איזה קבוצה בבניה תרצה לקחת כזה מטען אחרי שהוא אמר שהוא משועמם באוקלנד ולכן הוא לא משקיע את כל כולו?

אז אם לא קבוצה חלשה, מה לגבי קבוצה חזקה, שצריכה רק עוד חתיכה אחת להשלמת הפאזל? איכשהו, אפילו אם TO יצליח להוביל את דאלאס לסופרבול, אני לא רואה קבוצה טובה שתסתכן בהכנסת כזה גורם מפריע לתוך חדר ההלבשה שלה. תיקחו לדוגמא קבוצה כמו ניו אינגלנד, שצמאה לרסיבר איכותי בטירוף. אני כבר רואה את מוס מסתובב עצבני על הקווים ואחר-כך שואל למה נשארים עם הבריידי העגלה הזה במקום לתת לויני הקוסם לשחק.

נכון, זה הימור שיכול להצליח, ואני הייתי זה שהימר על זכייה של דאלאס בסופרבול בגלל הימור דומה, אבל במצב שונה. אואנס הגיע לדאלאס כשחובת ההוכחה היא רק עליו, הוא הגיע כשחקן חופשי, והוא הגיע לשם בתור הרסיבר השני לאור הקשר בין בלדסו לגלן. רנדי מוס יגיע בתור הרסיבר הראשון, ועדיין עם ההילה של רנדי מוס. זאת לא אשמתו שהוא היה תקוע באוקלנד המוגבלת. הוא ידרוש הרבה כסף, ואם בטרייד עם אוקלנד לא תעבור בחירת דראפט סיבוב שני לפחות, הוא עוד יכול להיעלב. ובחירת סיבוב שני זה הרבה בשביל הימור כזה, מקסימום סיבוב רביעי.

נשארנו עם 2 אופציות.

אצל דניאל סניידר בוושינגטון הוא יהיה רק עוד פרימדונה אחת שמרוויחה הרבה יותר מדי כסף והוא לא ממש יוכל לפגוע בכימיה בחדר-ההלבשה של הרדסקינס, כי אין דבר כזה. מאט מילן הוא GM כל כך גרוע, והוא כל כך אוהב לאסוף רסיברים, שגם הוא אופציה לגיטימית. אם הוא לא היה באוקלנד אז הייתי מצרף את אל דיוויס לרשימה, אבל הוא כבר עשה את הטעות הזאת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully