וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חומצה פולית מורידה הסיכוי להתקפי לב

24.11.2006 / 15:04

חוקרים בריטים טוענים שחומצה פולית מורידה את רמת ההומוציסטאין, חומצה אמינית שעלולה לגרום להתקפי לב

האם [[חומצה פולית]] יכולה להוריד את הסיכון למחלות לב ושבץ? חוקרים בריטים מאמינים שכן. אחרי שניתחו נתונים ממחקרים קודמים, צוות של מדענים אמר כי יש מספיק הוכחות שמראות שחומצה פולית מורידה את רמות חומצת האמינו הומוציסטאין וכך מפחיתה את הסיכוי ללקות במחלות לב וכלי דם.

"ההוכחות ברורות מאור: הורדת רמת ההומוציסטאין באמצעות חומצה פולית מורידה את הסיכון ללקות בהתקף לב ושבץ בעשרה עד עשרים אחוזים", אמר דיוויד וולד, ממכון וולפסון לרפואה מונעת בלונדון. הומוציסטאין פוגע בציפוי של העורקים, וכך מעלה את הסיכון למחלות לב וכלי דם. חומצה פולית היא תרכובת סינטטית של פולת, ויטמין B שנמצא בירקות ירוקים ובכבד. לנשים מומלץ לקחת חומצה פולית לפני שהן נכנסות להיריון ובמהלך חודשיו הראשונים, כדי למנוע מומים מולדים ביילוד.

וולד וצוותו ניתחו תוצאות של מחקרים קודמים, ועקבו אחר הומוציסטאין והתקפי לב בקרב אנשים בריאים, במקביל, הם בחנו את השפעת הורדת רמות ההומוציסטאין בגוף. הם בחנו גם מחקרים שעסקו באנשים שסובלים ממוטציה גנטית, שמופיעה באחד מכל עשרה בני אדם, ומעלה את רמות ההומוציסטאין, וכיצד משפיעה עליהם החומצה הפולית.

"הנתונים מראים בברור שהאנשים שסבלו ממוטציה גנטית והמחקרים הראו שלהפחתת רמות ההומוציסטאין יש השפעה מגנה", אמר וולד. הוא ציין שאומנם בכמה מחקרים לא נצפתה השפעה, אך מדובר במחקרים קטנים מדי וקצרי טווח. "הראיות משכנעות", אמר וולד, שהדגיש כי צריכה של חומצה פולית הא דרך זולה ופשוטה להפחית את הסיכון למחלות לב ושבץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully