וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סומליה: מנין ההרוגים בשטפונות עלה ל-80

24.11.2006 / 7:10

מספר ההרוגים מהשטפונות ומהאסונות הכרוכים בהם צפוי לעלות, שכן אירגוני סיוע מזהירים מפני שטפונות נוספים

במהלך הלילה האחרון נהרגו כתוצאה מהשטפונות שבעה בני אדם, מה שמביא את המספר הכולל של ההרוגים בשלושת השבועות האחרונים ל-80. ההרוגים נהרגו כתוצאה ישירה מהשטפונות, בשל פציעות ומחלות שלא טופלו עקב המצב הקשה השורר במדינה, וכן בשל מספר מקרים בהם תנינים שנשטפו אל חופי הכפרים טרפו את קורבנותיהם חסרי האונים.

בימים האחרונים ממהרים אירגוני סיוע רפואי בינלאומיים אל המדינה, על מנת לסייע לנזקקים הרבים וכן מפני חשש של התפרצות מקרי כולירה. סומליה, מדינה למודת מלחמות רעב וסבל,זקוקה כעת באופן נואש לעזרה הומניטרית לכמיליון איש אשר ברחו מבתיהם ונמצאים באזורים שונים במדינה.

בשל המצב הקשה במדינה, יצאו בסוף השבוע אירגוני סיוע של האו"ם וארגון הצלב האדום במבצע חירום שיתמקד בארבעה אזרים שנפגעו קשה בשטפונות: ג'ובה, גדו, שבלה וחיראן. במקומות אלו סחפו השטפונות אדמות וכבישים רבים, ובכך ניתקו את הכפריים מדרכי תחבורה ואספקת מזון והשאירו את התושבים נצורים ומחוסרי אספקה.

על פי הנתונים אספקה אווירית של הצלב האדום תסייע לכ 324,000תושבים כמו כן, ארגון UNWFP, אירגון אספקת המזון של האו"ם, צייד מטוס אספקה ושני מסוקים במזון ותרופות אשר יוצנחו באזורים אשר תושביהם זקוקים נואשות לאספקה.

בתוך כך הזהירו גורמי רפואה סומליים מפני אסון בלתי נמנע שיתרחש אם לא תגיע האספקה הבינלאומית בזמן. ממקורות אלו עולה כי המדינה, בת 10 מיליון איש, הפכה לחסרת יכולת להגיב לאסונות טבע מעין אלו, במיוחד משנת 1991. בשנה זו נשאבה סומליה לאנרכיה כתוצאה מהפיכה שבוצעה על ידי הדיקטטור מוחמד סיאד ברה, והקרבות האלימים שבאו בעקבותיה.

סומליה, קניה ואתיופיה עשויות להיפגע שוב

בתוך כך נמסר כי גם בשתי המדינות השכנות לסומליה, קניה ואתיופיה, נפגעו בני אדם רבים מהשטפונות באזור. בקניה נהרגו עד כה 38 איש בשטפונות, וכ-200,000 זקוקים לסיוע מיידי.
באתיופיה, אשר עדיין מנסה להתאושש מהשטפונות שהתרחשו שם בחודש ספטמבר, נהרגו 639 איש, וכ-350,000 מנסים לקבל סיוע ואספקה מגורמים הומניטריים.

בסוכנות הידיעות הצרפתית דווח, כי גורמים באו"ם מעריך שבין 1.5 ל 1.8 מיליון איש בשלוש המדינות נפגעו ע"י השטפונות. נתון זה הינו קריטי גם בשל העובדה כי מדינות אלו מתבססות רבות על חקלאות, ועיסוק זה נפגע אנושות בשל השטפונות.

ואם לא די בצרות שניחתו על שלוש המדינות, הודיעו אירגוני הסיוע בינלאומיים כי המצב בהן לא עומד להשתפר. על פי תחזיות מזג האוויר, גשמים עזים ושטפונות נוספים עשויים לתקוף שוב בשבועות הקרובים. בשל כך מזהירים הארגונים כי אסונות טבע נוספים צפויים להכות, בקרוב, ביבשת השחורה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully