וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

68 אלף נשים מתות כל שנה מהפלות לא בטוחות

24.11.2006 / 7:51

19 מיליון הפלות לא בטוחות שמבוצעות בעולם מדי שנה מביאות לאשפוזן של מיליוני נשים. רוב מקרי המוות הם במדינות מתפתחות

הפלות לא בטוחות במדינות מתפתחות מביאות למותן של 68 אלף נשים בכל שנה ולאשפוזן של לפחות 5 מיליון נשים עקב זיהומים וסיבוכים נוספים. כך דיווחה סוכנות הידיעות הצרפתית.

ברחבי העולם מבוצעות מדי שנה כ-19 מיליון הפלות לא בטוחות, נתון זה כולל הן הפלות לא חוקיות שנעשות במחתרת והן הפלות חוקיות שנעשות בתנאים לוקים בחסר. במחקר שבוצע על ידי מרכז רפואי בניו יורק נבדקו נתוני ההפלות של 13 מדינות ובהן: מצרים, ניגריה, פקיסטן, בנגלדש, הפיליפינים, ברזיל, צ'ילה, גואטמלה ועוד מדינות המוגדרות מדינות מתפתחות.

השיעור הנמוך ביותר של אשפוזים בעקבות הפלות נרשם בבנגלדש, 2.8 מקרי אשפוז על כל 1,000 נשים. השיעור הגבוה ביותר הוא באוגנדה שם נרשמו 16.4 מקרי אשפוז לכל אלף נשים ומיד אחרי מצרים עם שיעור של 15.3 אשפוזים בבתי חולים ציבוריים.

עורכי המחקר ציינו שלעיתים היה זה כמעט בלתי אפשרי להשיג נתונים מדוייקים ומעודכנים על הפלות לא בטוחות. הם הוסיפו כי המשפרים האמיתיים של סיבוכים ושיעורי תמותה הם ודאי עצומים בחלק מהמדינות שנבדקו.

לדברי החוקרים, הדרך היעילה ביותר למנוע את מוות ומחלות מיותרות בנשים הרות ונשים שעברו הפלה היא ליצור מערכת נגישה, בטוחה וחוקית שתבצע הפלות. במחקר נאמר כי "מטרה זו היא קריטית במדינות המתפתחות והיא נמצאת בעדיפות גבוהה מזה זמן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully