וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מת המרגל הרוסי לשעבר שטען כי הורעל

24.11.2006 / 1:17

אלכסנדר ליטויננקו, שטען שהקרמלין אחראי להרעלה ממנה סבל בשל ביקורת שהשמיע על פוטין, מת הלילה בבית החולים בלונדון

אלכסנדר ליטויננקו, המרגל הרוסי לשעבר שהורעל, מת הלילה בבית החולים בלונדון בו היה מאושפז. ג'ים דאון, דובר מטעם בית החולים "יוניברסיטי קולג'", סיפר כי מצבו של ליטויננקו התדרדר במהירות "הצוות הרפואי עשה כל שביכולתו כדי להציל את חייו".

המשטרה הודיעה כי היא חוקרת את הנסיבות שהובילו להרעלתו של ליטויננקו. דובר המשטרה אמר כי "אנחנו מתייחסים למקרה כמוות לא מוסבר". ליטויננקו, בן 43, הוא מרגל רוסי לשעבר שהתבטא כשהוא מעביר ביקורת על נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין. לטענתו, ייתכן שפוטין או אנשיו היו מעורבים בהרעלתו. סברה אחרת שהועלתה היא שנסיבות ההרעלה קשורות לחקירה עליה עבד ליטוינקו לפני מותו. ליטויננקו חקר את נסיבות הירצחה של העיתונאית הרוסיה, אנה פוליטקובסקיה, שגם היא נמנתה על מבקריו של פוטין.

לפני מותו הספיק ליטויננקו להתראיין לסרט שצילם ידידו אנדריי נקרסוב. דקות לפני שאיבד את הכרתו אמר ליטויננקו למצלמה "המנוולים האלה הגיעו אלי. אבל הם לא יצליחו להפיל את כולם".

היחידה ללוחמה בטרור במשטרת בריטניה נקראה לחקור את המקרה לאחר שרופאיו של ליטויננקו קבעו כי מצבו נגרם בתוצאה מהרעלה. מקורביו של ליטויננקו הטילו את האחריות על הקרמלין וטענו כי הוא זה שפיקח על מבצע הרעלתו של המרגל לשעבר. אולם ברוסיה הכחישו את הטענות וכינו אותן "שטויות גמורות".

מקור בפמלייתו של הנשיא פוטין נשמצא כעת בביקור בפינלנד לרגל ועידה של האיחוד האירופי ורוסיה אמר כי מותו של ליטויננקו הוא טרגי. "זו טרגדיה אנושית. האיש הורעל. אך ההאשמות שהפנה כלפי הקרמלין הן מופרכות. הן כל כך מטופשות עד שהן לא מצדיקות תגובה מצדו של פוטין או כל גורם אחר בממשל הרוסי". הדברים נאמרו לפני שפורסם דבר מותו של ליטויננקו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully