וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולפן סרטים צרפתי תובע את גוגל

TheMarker

25.11.2006 / 3:55

לאחר ש-50 אלף גולשים הורידו בחינם סרט שהפיק בגוגל וידיאו, האולפן החליט לנקוט בצעדים משפטיים

אולפן הסרטים הצרפתי Flach Film תובע את גוגל, בגין הפרת זכויות יוצרים בטענה כי ענקית האינטרנט הפיצה בחינם סרט שהפיק. בתביעה שהגישה היום Flach נגד גוגל בבית משפט מסחרי בפאריס, טוענת החברה כי סרט שהפיקה בשם "העולם לפי בוש" (The World According to Bush), הוצג בחינם באמצעות שירות קבצי הווידיאו הצרפתי של גוגל, גוגל פראנס וידיאו.

בתביעה טוענת Flach כי נרשמו "בתוך זמן קצר ביותר" 43 אלף כניסות לסרט שהוצג בגוגל וידיאו. מפיק הסרט הצרפתי, ג'אן פרנסואה לפטי, אמר לסוכנות רויטרס כי גוגל הסירה את הסרט משירות גוגל וידיאו לאחר שנודע לה דבר הגשת התביעה נגדה. "לפי ההערכות שלנו, הנזק הכספי שנגרם לנו עולה על 500 אלף יורו (649 אלף דולר)", אמר לפטי. "הסרט הורד מהרשת כ-50 אלף פעמים וללא ספק הועתק שוב בהמשך".

גוגל רכשה בחודש שעבר את אתר קבצי הווידיאו יו טיוב (YouTube) תמורת 1.65 מיליארד דולר. בעקבות הרכישה, פתחה גוגל במגעים עם שורה של חברות מדיה לגבי הצגת תכנים שלהן כדי להקדים ולמנוע הגשת תביעות נגדה בגין הפרת זכויות יוצרים ביו טיוב. העיתון "פייננשל טיימס" דיווח מוקדם יותר החודש כי מנכ"ל גוגל, אריק שמידט, ובכירים נוספים בחברה נפגשו עם נציגי חברות מדיה רבות, בהן CBS, ויאקום, טיים וורנר, NBC יוניברסל וניוז קורפ, והציעו לחברות אלו תשלומי מקדמה בסך עשרות מיליוני דולרים עבור הזכויות להצגת תכנים של החברות באתר יו טיוב.

לדברי אנליסטים, תוצאות המגעים עשויות לקבוע האם ההשקעה של גוגל באתר יו טיוב אמנם תעניק לה את ההובלה בשוק הווידיאו המקוון או לחילופין תביא עליה גל של תביעות משפטיות בגין הפרת זכויות יוצרים, ותגרום לכך שאתר יו-טיוב יסיים את דרכו בדומה לגורלו של אתר שיתוף הקבצים נפסטר.

גוגל הודיעה בשבוע שעבר, כי היקצתה יותר מ-200 מיליון דולר לכיסוי הוצאות משפטיות אפשריות במקרה שיוגשו תביעות בגין הפרת זכויות יוצרים נגד אתר יו טיוב. מנכ"ל גוגל, שמידט, הכחיש מוקדם יותר שמועות כי החברה הקצתה חצי מיליארד דולר לכיסוי הוצאות משפטיות.

התביעה שהגישה היום חברת ההפקה הצרפתית נגד גוגל, באה כשבוע לאחר שיוניברסל מיוזיק, חברת המוסיקה הגדולה בעולם, הגישה תביעה נגד ענקית המדיה ניוז קורפ בגין הפרת זכויות יוצרים באתר הרשתות החברתיות מייספייס (MySpace). יוניברסל טענה, כי באתר מועברים קבצים ש"נגנבו על ידי המשתמש" - מוסיקה, סרטים ותכנים אחרים - ולא "נוצרו על ידי המשתמש". לטענתה, מרבית התוכן באתר נגנב מבעלי זכויות יוצרים.

ניוז קורפ ויוניברסל ניהלו מגעים להסדרת תשלום על התכנים המוצגים במייספייס, אך ניוז קורפ נרתעה מדרישתה של יוניברסל - אחת האגרסיוויות מבין חברות התוכן בנוגע להפרת זכויות יוצרים - כי האתר ישלם גם עבור כל התכנים הגנובים לכאורה שהופיעו בעבר באתר, ולא רק מהיום הלאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully