וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קוסמונאוט שלח כדור גולף למסלול סביב כדוה"א

23.11.2006 / 17:23

כדור הגולף יקיף את כדור הארץ 48 פעמים עד לשרפתו באטמוספירה. האסטרונאוטים גם ניסו לתקן מעבורת אספקה העוגנת בתחנה

הקוסמונאוט מיכאיל טיורין חבט כדור גולף למסלול סביב כדור הארץ מתחנת החלל הבינלאומית, במטרה לגייס כספים לתוכנית החלל הרוסית. טיורין חבט בכדור במהלך הליכת חלל מתוכננת, שהתקצרה בשל פגם בחליפת החלל של הקוסמונאוט.

טיורין, מהנדס התחנה, ביצע הנפה ביד אחת במחבט ברזל מצופה זהב, מספר שש. טיורין שלח את הכדור הקל למסע בן 48 סיבובים סביב לכדור הארץ עד שיישרף באטמוספרה.

הוא בילה 16 דקות על סולם בעמדת הנחיתה בתחנה כדי להציב את הכדור. טיורין נעזר באסטרונאוט האמריקאי מישל לופז-אלגרייה ובהוראות ממכרז הבקרה הרוסי. טיורין, ששיחק גולף פעמיים בסך הכל לפני כן, אמר לאחר החבטה כי לדעתו החבטה היתה מצויינת.

יצרנית מוצרי הגולף הקנדית "תעשיות [[גולף]] אלמנט 21" מימנה את המשחק, שצולם עבור פרסומת עתידית.

תיקון חליפת החלל של הקוסמונאוט, מתוצרת רוסיה, עיכב את טיורין ועמיתו האמריקאי ביציאה מהתחנה בשעה, וגרמו לבזבוז יכולת הספיגה של דו תחמוצת הפחמן של החליפות. פקחי הטיסה הרוסים נאלצו לקטוע את הליכת החלל שתוכננה להימשך שש שעות כשעה מוקדם יותר. לא שקפה סכנה לאסטרונאוטים.

לאחר משחק הגולף הקוסמי פנו טיורין ולופז-אלגרייה לתקן אנטנה על מעבורת האספקה הרוסית "פרוגרס" הנמצאת בתחנה, אך ללא הצלחה. פרוגרס אמורה לעזוב את התחנה בינואר הקרוב, וקיים חשש כי ייגרם נזק לה או לתחנה במהלך התנתקות המעבורת מהתחנה בשל האנטנה.

דובר סוכנות החלל האמריקאית אמר כי הליכת חלל נוספת לתיקון הבעיה תתקיים בקרוב, לאחר שמומחים רוסים יבדקו את הבעיה לעומק. עם זאת, הצליחו שני הולכי החלל לתקן אנטנה נוספת, שאמורה ליצור קשר עם מעבורת אספקה אוטומטית של סוכנות החלל האירופית, שצפויה לעגון בתחנה באמצע 2007. משימה נוספת שביצעו השניים היא ניסוי מדעי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully