וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערוץ הספורט נגד מועצת הכבלים והלווין - סיבוב נוסף

רוני קורן-דינר

23.11.2006 / 17:21

המועצה דחתה את החלטתה בעניין העלאת ערוצי הספורט החדשים של צ'רלטון; תערוך שימוע ציבורי בנושא

מועצת הכבלים והלוויין דחתה היום את החלטתה בעניין העלאת שני ערוצי הספורט החדשים של חברת צ'רלטון. המועצה החליטה לקיים שימוע ציבורי בנושא לאחר דיון שערכה היום בהשתתפות נציגי ערוץ הספורט וחברת הלוויין yes.

בדיון הובהר כי "המעבר ממתכונת תשלום לפי צפייה לערוצים המבוקשים אמור לחסוך כסף לציבור". יו"ר המועצה, יורם מוקדי אמר כי "מעבר לערוצים במקום מתכונת של תשלום לפי צפייה הינו צעד נכון, מה גם שבטווח המיידי הוא מוזיל עלויות לצרכן, נוכח הכוונה להמשיך לחייב שידור משחקים בודדים. המועצה צריכה גם לקחת בחשבון את האיזונים בשוק שידורי הספורט, כפי שעשתה עד כה".

נציגי ערוץ הספורט טענו כי יש לקיים שימוע ציבורי וכי מתן אישור לערוצים נוספים ללא מגבלות ראויות יפגע אנושות בערוץ הספורט בחבילת הבסיס ובערוץ 5+.

מוקדם יותר, שיגרה חברת צ'רלטון, מפיקת שני ערוצי הספורט החדשים בתשלום, מכתב למועצת הכבלים והלוויין וביקשה להתעלם מהטענות של ערוץ הספורט נגד העלאת הערוצים החדשים, בטענה כי הן מופרכות מיסודן. "האינטרס המובהק של צופי הספורט בישראל הינו להעשיר ולהרחיב במידת האפשר את האפשרויות שעומדות בפניהם לצפייה בשידורי ספורט", כותבת צ'רלטון למועצה. "משכך, שילובם של שני ערוצים חדשים, עם תכנים איכותיים מן הדרגה הראשונה, משרתת את אינטרס הציבור ולא פוגעת בו".

צ'רלטון זועמת על מכתבו של עו"ד איתן ארז למועצת הכבלים מאתמול, שהיה מלווה באיום לתביעה ייצוגית, נגד הקמת ערוצי הספורט בתשלום. ארז פנה למועצת הכבלים בדרישה לשקול מחדש את האישור ולהביא את הנושא לשימוע ציבורי נרחב, וכן איים כי חברי המועצה ייתבעו אישית אם יאשרו את העלאת הערוצים. ארז אירגן בעבר את התביעה הייצוגית נגד חברות הכבלים והלוויין בעניין זליגת התוכן מערוץ 5 לערוץ 5+, שהסתיימה לאחרונה בפשרה.

לדברי ארז, אישור הערוצים החדשים של צ'רלטון, בעלות של 50 שקל למנוי לחודש, תרוקן למעשה מתוכן את ערוץ הספורט הבסיסי, ערוץ 5. צ'רלטון, באמצעות עו"ד נעם פורר ממשרד דן כהן, שפיגלמן, ברק, זמיר ושות', כותבת כי טענה זו אינה רלוונטית, כיוון שערוץ הספורט היא חברה מתחרה ואין לה כל אינטרס בהעברת תכנים לערוצי צ'רלטון.

גם טענת התשלום הנוסף, שנאלצים לכאורה לשלם אוהדי הספורט עבור צפייה בטלוויזיה היא מופרכת לטענת צ'רלטון, כיוון שלמנויים תהיה בחירה בין רכישת שני הערוצים באופן מלא לבין רכישת משחקים בודדים, בדיוק כפי שהם משלמים כיום. התשלום המלא הוא גבוה יחסית, לטענת החברה, בשל עלותן הגבוהה של זכויות השידור של אירועי הספורט.

בעניין טענתו של ארז כי החלטת מועצת הכבלים התקבלה "במחשכים", משיב עו"ד פורר כי מועצת הכבלים פנתה לכל הגורמים המקצועיים והנוגעים בדבר, מה גם שפרסומים בנושא הופיעו בעיתונות, ועל כן גם בטענה זו אין ממש.

במחאה על האישור הצפוי לערוצי צ'רלטון, הגבילה שלשום חברת ערוץ הספורט את הצפייה בליגת האלופות לערוץ 5+ בלבד. בעקבות לחץ שהפעילו המנויים על מוקדי חברות הכבלים והלוויין, נאלצו החברות לפתוח את הצפייה בערוץ לכלל המנויים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully