וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרה עם ביטחון

נורית אמיתי

24.11.2006 / 8:55

נורית אמיתי רואה בציפי לבני אופציה להפוך למנהיגה אמיתית ומציעה לאולמרט להעביר אותה למשרד הביטחון

לציפי,

למרות שמצב העניינים בתוך הממשלה על קברניטיה הוא לא מי יודע מה, חשוב שבכל זאת תקבעי לאלתר פגישה עם ראש הממשלה ותודיעי לו שאין טעם להזעיק את אהוד ברק להציל את ביטחון המדינה; וכי את מוכנה לעשות זאת, מבלי לגייס את השכנים ממפלגת העבודה.

הוא אמנם יעקם את האף, לא כל כך יאהב את ההתערבות שלך בסידורי המלחמה והעבודה שלו, אבל אין שום סיבה בעולם שלא תקחי על כתפייך האיתנות את המשימה החשובה הזו שגברים – בחודשים האחרונים - לא ממש הצליחו בה.

דווקא מהקומה ה-14 בבנין הדרומי בקריה, יכול להיות שהדברים יראו ויעשו אחרת, אם את תהיה זו שתוביל את הקמפיין והעשייה הביטחונית של מדינת ישראל, מעתה ואילך.

מסלול השתיקה שגזרת על עצמך, ציפי, מאז מלחמת לבנון, לא הסתיר במאום את מה שאת חושבת באמת על שקורה במדינה ובעיקר – לגבי אותם ימים שבהם חשבת שצריכה להסתיים מלחמת לבנון השנייה. אין זה פלא שדווקא באנגליה הרחוקה פתחת את סגור ליבך ופיך ואמרת בדיוק את מה שאת רוצה וחושבת והצגת את משנתך הסדורה בכל הנוגע למצבה הביטחוני והמדיני של מדינת ישראל ומה באמת צריך לעשות ולהיות עם הפלסטינים.

את אומרת את האמת בפנים: לישראל אין כל כוונה לפגוע בחפים מפשע, האחריות לאירוע בבית חנון הוא על הפלסטינים, ישראל יצאה מעזה על-מנת לתת הזדמנות לפלסטינים להשתלט על הטרור ולפתח חיים משלהם, צריך לחזק את אבו מאזן כדי לאפשר לו להעביר מסר למתונים בקרב הפלסטינים, תוכנית ההתכנסות לא הייתה חלק מהמצע של קדימה והיא תהליך חד-צדדי, וצעדים חד-צדדים הם לא אידיאולוגיה ועוד.

יכול להיות שאת לא רוצה להרגיז את ראש הממשלה, שקיבל אותך כירושה איכותית ומאד משמעותית מאריאל שרון, אבל דווקא בגלל זה ומשום ששרון ראה בך מובילה פוליטית משמעותית וראויה ביותר; אין סיבה שלא תדרשי למלא את המשימה, מהשולחן היותר נכון עבורך, במשרד הביטחון.

זה לא שאת שולחת את עמיר פרץ לעשייה חברתית או חזרה לבית המפלגה בשכונת התקווה. את פשוט מבינה מה צריך לעשות וכיצד. וגם: כולם יודעים שאת עוברת טוב בסקרים ונמצאת בצמרת הנשים המשפיעות, לא בגלל הבלונד בשער וחדות המבט, אלא בגלל מה שהבאת איתך מהחיים והעשייה הציבורית והפוליטית שלך עד היום. כך גם לגבי מעמדך בעיני הקהל, בכל הנוגע לנבחרי קדימה בכנסת.

לא דבק בך מעולם רבב. נהפוך הוא. נודעת כלוחמת גדולה בשחיתות, הצלחת בכל תפקיד בו נגעת והפכת למקובלת על כולם והוכחת שאפשר לסמוך עליך. ובכלל, מה זה רע שעל העשייה הביטחונית הכל כך שובניסטית בדרך כלל, תנצח פעם אישה? ואת הרי תנצחי, כי דווקא מהמקום שבו נמצאות נשים מהסוג שלך – ההצלחה מובטחת.

את גם יודעת שכבשת את ליבו של נשיא מצרים וזו נקודת התחלה טובה מאד. נכון, אולמרט לא מגבה אותך ויועציך מעדיפים אותך בשקט מעבר לפינה, או בחו"ל, עד שיגיע היום הנכון. אבל יש לך מעמד ציבורי שרק ייטיב עם נראותו ושקיפותו של רוה"מ בציבור – וזה מה שאת צריכה לומר לו מאחורי הדלת הסגורה ובשקט. אולי הוא יבין שזה משתלם לפני הבחירות הבאות.

גם העולם המערבי מתחיל להבין שנשים מוצלחות לא נמצאות רק במטבח ומאחורי שולחן המזכירות. הן יושבות היום בראשות ממשלת גרמניה, עוד מעט תהיה נשיאה בצרפת ועדיין לא נאמרה מילה בעניינה של הילרי קלינטון שיכול ותוך זמן קצר תעמוד בראש המעצמה החזקה בעולם.

זו ההזדמנות שלך להיכנס בעתיד למתחם משרד ראש הממשלה עם ניסיון בטחוני בפועל וגם עם קבלות. אני גם בטוחה שאחד הדברים הראשונים שתעשי יהיה להחזיר את גלעד שליט, גולווסר ורגב ואחר כך יש גם סיכוי יפחתו הקאסמים בשדרות או יעלמו.

ומילה לראש הממשלה:

אתה מכיר את זה מהבית. נשים זה לא מה שהיה פעם כוחן במשק ובפוליטיקה גובר ובנתיים – ציפי זה מה שיש, תן לה את הצ'אנס והשאיר לאהוד ברק פלטפורמה אחרת, רצוי מתוך מפלגתו שלו, להשתלב חזרה בפוליטיקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully