וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבנון: מאות אלפים בהפגנה אנטי-סורית

23.11.2006 / 15:41

המשתתפים בהלוויית ג'ומייל התאספו להפגנה המונית בכיכר השאהידים. אביו: לא נשקוט עד שייבחר ללבנון נשיא חדש

מאות אלפי בני אדם התאספו להפגנת המונים כנגד סוריה ונשיא לבנון הפרו-סורי אמיל לאחוד, ב"כיכר השאהידים" בביירות. 10,000 חיילים ועוד אלפי אנשי ביטחון מקומיים מוצבים בעיר בשל ההפגנה, המעוררת מתח רב בלבנון.

המשתתפים נושאים תמונות של ג'ומייל ושל רפיק חרירי, ראש ממשלת לבנון שנרצח לפני 14 חודשים. הם שורפים ורומסים את תמונותיו של נשיא סוריה בשאר אסד, אותו הם רואים כאחראי לשתי הרציחות. בנוסף נתלו כרזות עם צילום המכונית המנוקבת בכדורים עם הכיתוב: "לא נשכח", וקוראים קריאות נגד נשיא לבנון הפרו-סורי אמיל לאחוד. פוליטיקאים שונים נאמו בעצרת, וקראו לעצמאות לבנונית מההשפעה הסורית.

מוקדם יותר נערכה בעיר הלוויתו של השר הנרצח פייר ג'ומייל. עשרות אלפים ליוו את ארונו לכנסיית מאר ג'ורג'יוס המרונית בביירות, שם נקבר. בקול ישראל דווח, כי אמין ג'ומייל, אביו של השר, אמר בטקס האשכבה, כי "היום התחילה אינתיפדת העצמאות השנייה. לא נשקוט עד שייבחר ללבנון נשיא חדש במקום אמיל לאחוד".

מנהיג הדרוזים בלבנון וואליד ג'ונבלט אמר בטקס האשכבה, כי "איש לא יגרום את העם הלבנוני לשוב לימי הביניים ולתקופת החושך. לא ניתן לאיש לגרור אותנו לתרבות של עצב ומוות".

מועצת הביטחון של האו"ם נענתה הלילה לבקשתו של ראש ממשלת לבנון פואד סניורה, והארגון יסייע לה לחקור את רצח שר התעשייה פייר ג'ומייל שנרצח אתמול ביריות בעודו יושב במכוניתו. סניורה ביקש ממזכ"ל האו"ם קופי ענאן כי צוות האו"ם החוקר את רצח ראש הממשלה לשעבר רפיק אל חרירי יחקור גם את רצח ג'ומייל. 15 נציגי המדינות החברות במועצה אישרו את הבקשה פה אחד.

הוועדה חוקרת עוד 14 מקרי רצח בלבנון שאירעו בשנה וארבעת החודשים שחלפו מאז רצח אל חרירי, בחשד שבוצעו על רקע פוליטי. סרג' ברמרטץ, העומד בראש הוועדה, אומר כי כל מקרי הרצח קשורים זה לזה בדרך זו או אחרת. שגריר ארצות הברית באו"ם ג'ון בולטון הביע תקווה כי ועדת החקירה תתחיל בחקירת הרצח "בהקדם האפשרי, לפני שתתאפשר חבלה בממצאי זירת הפשע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully