וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המג"ד מנע מאיתנו לקיים מצוות"

23.11.2006 / 9:37

במכתב ששלחו בני ישיבות לרה"מ ולשר הביטחון, טענו החיילים כי המג"ד ערך להם תרגיל בשבת. צה"ל: הכל נעשה לפי פקודות הצבא

בני ישיבות המשרתים בגדוד "לביא" טוענים, כי מפקדם מנע מהם לקיים את מצוו?ת הדת. לטענת החיילים, מפקד הגדוד ערך להם תרגיל הקפצה בערב שבת, ואף חייב אותם לנעול נעלי עור ביום הכיפורים.

בגלי צה"ל דווח, כי אמש שלחו החיילים מכתב לראש הממשלה ושר הבטחון בטענה שהמג"ד, סגן אלוף דוד סדן, מתנכל להם על רקע דתי. סדן הוא בנו של ראש המכינה הקדם צבאית בעלי, הרב אלי סדן, אחד ממחוללי מהפכת המכינות בציבור הדתי לאומי ומנהיג רוחני של קצינים וחיילים דתיים רבים.

במסמך, שנשלח גם לרמטכ"ל ולרב הצבאי הראשי, מעלים החיילים שורה של טענות ומתארים התבטאויות קשות של המפקד כנגד בני ישיבות. החיילים טוענים כי המג"ד אמר להם שהוא נלחם כדי לא לקבל חיילים כמותם לגדוד משום שהם תוקעים את המערכת, אך "נחל כישלון", כדבריו.

חיילי המחלקה מספרים, כי בבוקר יום הכיפורים נאסר עליהם להתפלל אחרי השעה 11:00, למרות שלטענתם הפעילות הסתיימה כמה שעות קודם לכן והיה עליהם להמתין באוטובוסים. המג"ד , כך נטען, אף פקד עליהם לאכול ולשתות למרות הצום. במקרה אחר קיימו החיילים תרגיל שגרם לחילול שבת, לטענתם שלא לצורך. "אנו מרגישים שדורכים עלינו", כתבו החיילים.

בצה"ל מכירים את הטענות הללו: מפקד חטיבת "כפיר", אלוף משנה דוד מנחם, כבר תחקר בעצמו חלק מהדברים יחד עם רב פיקוד המרכז, ובכוונתו להגיע לגדוד שוב בשבוע הבא כדי לנסות ולפתור את הבעיות. גורם צבאי מסר כי בדיקת הנושא העלתה שהכל נעשה לפי פקודות הצבא. הגורם הדגיש עם זאת, שניתן היה לעשות את הדברים בצורה שונה ורגישה יותר, שהיתה מונעת את התלונות.

תגובת דובר צה"ל: "צה"ל רואה בשירותם של חיילי בני הישיבות חשיבות רבה ופועל על מנת לאפשר להם סביבת שירות תואמת לצרכיהם הדתיים. החיילים ביצעו בבוקר יום כיפור משימה מבצעית של אבטחת והגנת המתפללים בדרכם למערת המכפלה ועם סיום המשימה הורשו להתפלל. האירועים כולם נבדקו ונמצא כי אינם מנוגדים להוראות הצבא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully