וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קצין בכיר במשטרה הורשע בהטרדת שוטרות הכפופות לו

ורד כהן-ברזילי

12.8.2001 / 19:53

ניצב משנה אריה רוס, שימש כסגן חשב המשטרה במטה הארצי בירושלים; הוא נהג להטריד את הכפופות לו במשך שנים ארוכות; אחת מהן סיפרה בעדותה כי הוא נהג לגעת בחזה שלה ללא הסכמתה

בית משפט השלום בירושלים הרשיע היום קצין משטרה בכיר, בדרגת ניצב משנה, בביצוע מעשים מגונים ובפגיעה בהליכי חקירה. אריה רוס, שימש בתפקיד סגן חשב המשטרה במטה הארצי בירושלים. העבירות מתייחסות לשנים 90' עד 95' בשוטרות ששירתו תחת פיקודו ביחידת החשבות. רוס נעצר לראשונה במאי 96'.

מעשיו של הקצין, בן 54, נשוי ואב לשלושה ילדים, נחשפו במהלך חקירה שהתנהלה כנגד שוטרת שנחשדה בזיוף כרטיס נוכחות וקבלת דבר במרמה. רוס, כלכלן במקצועו, עבד כסגן חשב בדרגת ניצב משנה במטה הארצי מאז 1980. במסגרת תפקידו היה אחראי על מספר יחידות כספים באזורים שונים בארץ. הוא הכחיש את ההאשמות נגדו וטען כי המעשים שיוחסו לו "רחוקים ממנו ומנוגדים לחלוטין לאופיו הנוח והמתחשב וכי הוא אינו מסוגל לפגוע באדם ובוודאי שלא לפגוע מינית בכפופות לו".

השופט זיכה את רוס מהאישום הראשון שיוחס לו והרשיעו בשני אישומים שונים הנוגעים לעבירות של מעשים מגונים ובאישום רביעי הנוגע לשיבוש הליכי חקירה. "אמון מלא וללא כל סייג יכולתי לתת בעדותן של שתי המתלוננות באישומים השני והשלישי בלבד", כתב השופט בהכרעת הדין.

"לא רצינו לפגוע במשפחה"

באחד מסעיפי האישום בהם הורשע נכתב כי רוס נגע בהזדמנויות רבות בחזה של המתלוננת ל.י, ששירתה תחתיו ביחידת החשבות, וזאת שלא בהסכמתה. במקרה אחר קרא רוס למתלוננת בדחיפות למשרדו. הוא התקרב אליה ואמר לה כי הוא אוהב אותה, וכי הוא רוצה שיהיה ביניהם קשר לאחר שעות העבודה והניח את ידו על ברכיה. "הוא אמר לי שהוא אוהב אותי... ואז הוא אמר לי אני רואה אותך יותר מאשתי ואני רגיל אליך ואז הוא הניח את הידיים שלו על הרגליים שלי", סיפרה המתלוננת בעדותה בבית המשפט.

באחד המקרים הגיע הנאשם למשרדה של המתלוננת בירושלים ונכנס למטבח. הוא הורה לה להתכופף כדי לראות שהכיור מלוכלך ומשהתכופפה תפס בחזה וצבט אותה. המתלוננת סיפרה לבית המשפט מדוע לא התלוננה על מעסיקה. "היתה אי נעימות, הרגשתי לא נוח עם זה אבל לא יכולתי לעשות דבר. קודם כל חשבתי אם אני אדבר ואני לבד אולי לא יקשיבו לי ואולי לא יאמינו לי. אחר כך כשי.כ. (מתלוננת אחרת) סיפרה לי גם היא לא חשבה לספר כי כל הזמן חשבנו שהוא גבר נשוי, ומאחורי הגבר הזה יש אישה עם ילדים ולא רצינו לפגוע במשפחה שלו. וגם שהוא היה ממונה שלי ומפקד ישיר וזאת היתה העבודה שלי. אולי הבלגנו כי פחדנו שיעזיבו אותנו. בכל זאת הוא היה הממונה".

באישום הרביעי בו הורשע נאמר כי לאחר שנודע לקצין כי מתנהלת נגדו חקירה חשאית, הוא התקשר לאחת המתלוננות וקבע איתה פגישה בה ביקש כי תכחיש בחקירתה את האשמות נגדו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully