וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטניה: העשירים מבזבזים אנרגיה למרות המודעות

23.11.2006 / 7:53

סקר חדש מראה כי למרות שעשירי בריטניה פועלים למניעת בזבוז אנרגיה, הם גם המשתמשים הכבדים ביותר

בני המעמד הגבוה פועלים יותר להפחתת כמות האנרגיה בה הם משתמשים, אולם למרות זאת הם עדיין מבזבזים יותר אנרגיה מאשר בתים עניים, כך חושף סקר חדש שבדק 25 מיליון בתים בבריטניה. עוד חושף הסקר כי רק ב-20% מבתי האב בבריטניה נעשה מאמץ כלשהו על מנת לשפר את יעילות משק האנרגיה הביתי. כ-40% מהבריטים הודו כי אינם עושים דבר בשביל להפחית את כמויות האנרגיה שהם צורכים.

בעיתון הבריטי "טיימס" דווח כי על פי הסקר, בני המעמד הגבוה יכולים להרשות לעצמם לרכוש ציוד טכנולוגי חדיש, הנדרש להתייעלות צריכת אנרגיה ביתית. מצד שני, עושרם הוא גם הגורם המאפשר להם לקנות בתים גדולים יותר, מכוניות בזבזניות יותר ומוצרי חשמל מתוחכמים יותר.

צרכני האנרגיה הכבדים ביותר הם תושבי הפרברים או אזור הכפר. הם מחזיקים בממוצע בשלוש מכוניות, בדרך כלל אחת מהן היא רכב שטח או רכב ספורט, הידועים בנטייתם "לזלול דלק". משפחות אלה גם יטוסו לחופשה מספר פעמים בשנה, ומבצעי הסקר מציינים כי מטוסים הינם אחד הגורמים הבעייתים ביותר בניצול אנרגיה.

מנתחי תוצאות הסקר הצליחו להגדיר עשרה סוגים של "משתמשי אנרגיה", ובעזרת אבחנה זו, כך הם מקווים, יהיה קל יותר לפנות אל הציבור הבריטי ביעילות רבה יותר, אשר תאפשר בזבוז קטן יותר של אנרגיה. "עתה אנו יכולים למצוא את הבתים הבזבזניים ביותר ולעזור להם להשתפר", אומר פיליפ סלווד, ראש הקרן אשר עומדת מאחורי הסקר ומוסיף: "אנחנו יודעים איפה אתם גרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully