וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האפיפיור שוקל להתיר שימוש בקונדומים

23.11.2006 / 8:06

נוכח הנתונים המורים על עליה בהידבקות באיידס, תיתכן הגמשה של עמדת הכנסייה בנוגע לשימוש בקונדומים בקרב זוגות נשואים

מומחים מתחום הרפואה והתיאולוגיה, עמם התייעץ האפיפיור בנדיקטוס ה-16 בימים האחרונים נוכח נתוני האו"ם המלמדים על התפשטות מחלת האיידס, ייעצו לו להגמיש מעט את חוקיה הנוקשים של הכנסייה הקתולית בנוגע לשימוש בקונדומים. האפיפיור שוקל עתה האם לקבל את הצעתם.

המומחים אמנם הציעו שינוי הנדמה שולי, לפיו תתיר הכנסייה לזוגות נשואים, בהם אחד מבני הזוג הוא נשא HIV או מכור לסמים, להשתמש בקונדום. אולם עבור הקתולים, האוסרים על שימוש בקונדומים במסגרת התנגדותם לכל אמצעי מניעה, חרף העלייה התלולה במקרי ההידבקות באיידס, מדובר בלא פחות ממהפכה.

מספר מנהיגים קתולים ליברלים דחקו באפיפיור לאמץ שינוי מדיניות כולל, בהגדירם את הקונדומים כ"רע במיעוטו", אולם נראה כי כרגע, גישת הכנסייה לקונדומים תישאר במהותה כשהייתה. בנאום שנשא לפני בישופים אפריקאים בשנה שעברה האשים האפיפיור את האמצעים למניעת הריון בכרסום במוסר המיני, וטען כי הינזרות ונאמנות זוגית הם האמצעים היעילים היחידים במניעת הידבקות באיידס.

בעיתון הבריטי "טיימס" דווח כי הקרדינל חוויאר לוזנו ברגן, ראש המועצה לבריאות מטעם האפיפיור, אמר כי התפשטות מחלת האיידס היא נושא המדאיג מאד את האפיפיור, אך הדגיש כי "הכנסייה אינה יכולה להגיב לעניין בכל צורה אשר תעודד הפקרות מינית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully