וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפתרון לתל אביבים – מערכת לחניה אוטומטית

22.11.2006 / 13:30

יצרנית האלקטרוניקה לרכב 'הלה' פיתחה מערכת חניה אוטומטית ידידותית שלוקחת את ההגה מידי הנהג

סימן ההיכר הבולט ביותר של כלי רכב המעבירים את מרב חייהם בערים צפופות הן הצלקות על הפגושים. למרות ציוד המכוניות בשלל מראות והלימוד האינטנסיבי בשעורי הנהיגה, מרבית הנהגים נעזרים ב"חוש המישוש" כדי להתמקם בחניה; נוסעים אחורנית עד להשקת הפגוש האחורי במכונית החונה מאחור וכן הלאה. כדי לשים קץ לבעיה זו, חברת האלקטרוניקה לרכב 'הלה' עסקה בתקופה האחרונה בפיתוח מערכת עזר לחניה שתמנע את המישוש המעצבן של המכוניות החונות.

המערכת החדשה מסתייעת בחישנים הממוקמים בקצוות הרכב וכאשר הרכב חולף באיטיות על פני מקום החניה, המערכת מבצעת מדידות כדי לבדוק האם הרכב מתאים למרווח זה. במידה ומקום החניה נמצא גדול מספיק, ידלק חיווי לנהג וכל שעליו לעשות זה לשלב להילוך אחורי ולווסת את מהירות הרכב באמצעות דוושת הדלק והבלמים. המערכת נוטלת את השליטה על גלגל ההגה והיא זו שאחראית כמובן על יצירת מסלול תנועה מדויק לתוך מקום החניה. את נתוני זווית הפנית ההגה מקבלת המערכת מחישני מערכת ה-ESP (בקרת היציבות) שממילא מודדת את נתון זה בכל רגע. המערכת גם מאפשרת התערבות של הנהג במקרה הצורך וכל שעליו לעשות כדי להפסיק את פעולתה הוא לאחוז בגלגל ההגה.

מ'הלה' מוסרים כי המערכת מוכנה לייצור סדרתי וסביר להניח שנוכל למצוא אותה כאופציה או כסטנדרט בכמה מכלי הרכב אשר ישווקו בשנת 2009.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully