וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שטרית יתלונן נגד עו"ד שלטענתו מתנכל לו

יעל קישיק

22.11.2006 / 11:42

מ"מ שר המשפטים אמר כי ישנו עו"ד שפנה לעיתון בבקשה לפרסם כי הרפורמה שהוא מקדם בהוצאה לפועל מונעת ממניעים לא כשירים

מ"מ שר המשפטים מאיר שטרית אמר הבוקר, כי ישנו עורך דין אשר פנה לאחד העיתונים בבקשה לכתוב שהרפורמה שהוא מקדם בהוצאה לפועל קשורה במניעים לא כשירים. השר שטרית אמר בדיון בוועדת החוקה של הכנסת, בראשות ח"כ מנחם בן ששון (קדימה), בנוגע לרפורמה, כי לטענת אותו עורך דין קרובת משפחה של השר חייבת סכום להוצאה לפועל, ולשם כך הוא מבקש להנהיג את השינויים.

לדבריו, "הכנסתי את הרפורמה עוד ב-2001 בהיותי שר המשפטים וכיום אני מנסה לזרזה מחדש. יכול להיות שיש לי קרובת משפחה שחייבת סכומים, אך אני איני יודע על כך". השר שטרית אמר בתום הדיון, כי הוא מתכוון להגיש תלונה נגד אותו עורך דין ללשכת עורכי הדין.

על פי הרפורמה שמציע השר שטרית, אזרח שגובה החוב לטובתו עומד עד 50 אלף שקלים (כ-70% מהפונים להוצאה לפועל) יוכל לפעול במסלול גבייה מקוצר, וללא צורך בסיוע עורך דין ועל כן, גם ללא שכר טרחת עורך דין. צעד זה גרר ביקורת חריפה בלשכת עורכי הדין.

עם זאת, נציג הלשכה בדיון, עורך הדין סורין גנות אמר, כי "שר המשפטים הוא פרטנר ראוי, גם אם אנחנו חולקים עליו, זו תהיה שטות גמורה לומר שהשר מקדם את הרפורמה רק על מנת להיטיב עם בן משפחה זה או אחר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully