וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוטלו חגיגות העצמאות בלבנון

22.11.2006 / 14:50

בעקבות רצח ג'ומייל ביטלה הממשלה את החג שאמור היה להתקיים היום במדינה. מנהיג הדרוזים בלבנון: יהיו עוד התנקשויות

מנהיג הדרוזים בלבנון וואליד ג'ונבלט אמר, כי הוא מצפה לרציחות והתנקשויות של שרים וחברי פרלמנט נוספים. לדבריו, הרציחות נועדו לחתור תחת שלטון הרוב במדינה. ג'ונבלט אמר את הדברים במסיבת עיתונאים יממה לאחר שנרצח שר התעשייה פייר ג'ומייל.

האפיפיור בנדיקטוס ה-16 גינה את רצח ג'ומייל ואמר, כי "צריך להזהר מהכוחות האפלים שמנסים להשמיד לבנון". האפיפיור אמר את הדברים בפני קהל מאמינים בכנסיית פטרוס הקדוש ב[[וותיקן]].

בביירות יצא מסע ההלוויה של ג'ומייל. מסע ההלוויה עבר מול
בית אביו של ג'ומייל בעיירת הולדתו ביקפעייה, שם ייקבר השר לשעבר. צבא לבנון הציב מחסומים בכמה שכונות בבירה ובביקפעייה, לאחר שצעירים נוצרים התפרעו, שרפו צמיגים, וניפצו שמשות של מכוניות.

בעקבות הרצח, שחל ביום העצמאות ה-63 של המדינה, ביטלה ממשלת לבנון את החגיגות במדינה. בביירות הוכרזו אמש שלושה ימי אבל. אביו של ג'ומייל, מנהיג הפלנגות והנשיא לשעבר אמין ג'ומייל קרא לתומכיו לשמור על הסדר ולשמור על איפוק בהבעות הצער על רצח בנו.

ראש ממשלת לבנון, פואד סניורה פנה בנאום טלוויזיוני לעם והבטיח כי דמו של ג'ומייל לא נשפך לשווא. הוא גם קרא לאזרחי לבנון לשמור על אחדות.

ברחבי העולם גינו בחריפות את הרצח אתמול. שרת החוץ האמריקאית, קונדוליסה רייס, שרת החוץ הבריטית מאגרט בקט, מלך ירדן ומועצת האו"ם התבטאו נגד הרצח והביעו חששם מההשפעות על היציבות בלבנון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully