וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עלייה מחודשת בשיעורי ההדבקות באיידס

22.11.2006 / 8:02

המגפה ממשיכה להתפשט ברחבי העולם, בעיקר במזרח אסיה ובמזרח אירופה, גם בקרב אוכלוסיות שהיו בעבר בסיכון נמוך

שיעורי ההידבקות ב[[איידס]] עולים ברחבי העולם, גם במדינות כמו [[אוגנדה]] ו[[תאילנד]] שבהן נטען כי המאבק במחלה הצליח. מנתונים שהציגו סוכנות "או"ם-איידס" וארגון הבריאות הבינלאומי עולה שהעלייה הגבוהה ביותר בשיעור המקרים החדשים נמצאה במזרח ומרכז אסיה ובמזרח אירופה, בעיקר בגלל שימוש בסמים וסקס לא בטוח.

על פי הדו"ח "נתונים אפידמיולוגיים מעודכנים על מחלת האיידס" שפרסמו שני הארגונים, כמעט 40 מיליון מבוגרים וילדים ברחבי העולם הם נשאים או חולי איידס. מדי שמונה שניות נדבק אדם באיידס, כלומר 11 אלף בני אדם מדי יום, בעוד ש-8,000 בני אדם מתים מהמחלה מדי יום. "המגפה מתפשטת בכל רחבי העולם", אמר פיטר פיוט, ראש סוכנות "האו"ם-איידס". "מדאיג במיוחד שבכמה מדינות שבהן הייתה הצלחה במאבק במחלה, כמו אוגנדה וכמה מדינות במערב, יש עלייה בשיעורי ההדבקות".

באוגנדה ניכרת עלייה מחודשת בשיעורי המחלה, אחרי תקופה של יציבות ואף ירידה. הנתונים החדשים מצביעים על שימוש לא קבוע בקונדומים, על כך שיותר גברים מקיימים יחסי מין עם יותר מפרטנרית אחת, ועל עלייה בשכיחות המחלה בכמה אזורים כפריים.

בתאילנד, גם היא נחשבת לסיפור הצלחה, יש אומנם ירידה בשיעורי ההדבקות, אך באו"ם מזהירים שהמגיפה נמצאת בשינוי מתמיד, ועל רשויות תאילנד לקחת זאת בחשבון. קרן סטנקי, אפידימולוגית בכירה בסוכונות האיידס של האו"ם, אמרה ש רבים מהחולים החדשים בתאילנד נחשבים לאוכלוסיות בסיכון נמוך, ושליש מהם - נשים נשואות. לדבריה, תעשיית המין כבר לא מהווה בעיה, אך הממשלה הזניחה את הבעיה בקרב צרכני סמים.

הדו"ח מתריע מפני התפשטות המחלה בסין, וקובע כי חצי מהחולים נדבקו בגלל שימוש בסמים. ככל שהמחלה מתפשטת מאוכלוסיות הסיכון במדינה לתוך האוכלוסייה הכללית, כך עולה מספר הנשים החולות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully