וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר הסתיים בעליות שערים מתונות

עומרי כהן

21.11.2006 / 23:41

צ'ק פוינט בשיא של 13 חודשים - זינקה בכ-4% בתגובה לשתי העלאות המלצה. מגל טיפסה בכ-7%

הראלי בבורסות וול סטריט נבלם במקצת בימים האחרונים, ואתמול אף נרשמו שם מימושי רווחים מינוריים. אולם לאחר יום אחד בלבד של ירידות קלות, חזרו היום מדדי המניות לטפס במתינות והדגישו שוב את מה שמרגישים המשקיעים בארבעת החודשים האחרונים: השוק חזק, נקודה. מדד נאסד"ק עלה ב-0.1% ל-2,454 נקודות, מדד דאו ג'ונס הוסיף 0.04% ל-12,321 נקודת ואילו מדד S%P 500 התחזק ב-0.2% ל-1,402 נקודות. בשוק הסולידי, ירדה התשואה על האג"ח הממשלתיות ל-10 שנים ב-0.017% ל-4.578%.

שבוע המסחר הנוכחי יהיה קצר מהרגיל בשל חופשת חג ההודיה ביום חמישי ואמור להיות גם דל באירועים. היום לא פורסמו בארה"ב נתוני מקרו מהותיים ואת הבמה תפסה מניית ענקית החיפוש באינטרנט, גוגל, אשר טיפסה ב-3% לשיא וחדש של 509.7 דולר, וחלפה תוך כדי כך לראשונה על פני רמה של 500 דולר. המחיר החדש משקף לגוגל שווי של 156 מיליארד דולר ומציב אותה במקום השלישי ברשימת חברות הטכנולוגיה הגדולות בעולם במונחי שווי שוק, אחרי מיקרוסופט וסיסקו, ולפני IBM, אינטל ו-HP.

באוגוסט 2004 הונפקה גוגל במחיר של 85 דולר וחצתה את רף 100 הדולר כבר ביום המסחר הראשון שלה בנאסד"ק. 27 חודשים לאחר מכן, משקף מחירה תשואה של כמעט 500% למשקיעים הסבלניים. בועה? תלוי את מי שואלים. כבר בשבוע הראשון של 2006 העריך אנליסט אחד מפייפר ג'פרי, סאפא רשצ'י שמו, כי גוגל תגיע עד סוף השנה הנוכחית ל-600 דולר. הוא עשוי אולי לטעות בכמה חודשים, אולם לאור הצמיחה החזקה שהציגה גוגל מתחילת השנה, מעריכים כיום לפחות עוד שלושה מחבריו, כי גוגל ב-600 דולר זה רק עניין של זמן.

צ’ק פוינט, סוג של גוגל ישראלית בשנות ה-90, דהרה היום ב-3.8% לשיא של 13 חודשים - 22.9 דולר. זאת, לאחר ששני בנקי השקעות העלו את המלצתם למניה על רקע חתימת העסקה לרכישת פרוטקט דאטה השוודית ב-586 מיליון דולר. ג'יי.פי. מורגן כתב כי הרכישה ממצבת את צ'ק פוינט בשוק מפתח צומח והעלה את ההמלצה למניה ל"תשואת יתר". ב-CIBC ציינו כי הרכישה מחזירה את צ'ק פוינט לקבוצת חברות הצמיחה ומעניקה רוח גבית חדשה לחברה. האנליסטית אביבית מנה קליל העלתה בשל כך את ההמלצה לחברת אבטחת המידע הישראלית ל"תשואת יתר ענפית" והציבה לה מחיר יעד של 27 דולר, אשר משאיר מקום לעלייה של כ-17%, גם לאחר הזינוק של היום.

עונת הדו"חות לרבעון השלישי עדיין לא הסתיימה סופית, והיום הגיע תורה של איתוראן לחשוף את ביצועים כספיים טובים. איתוראן, הפועלת בתחום המניעה של גניבות כלי רכב ואיתור רכבים גנובים, דיווחה על גידול של 13.5% בהכנסות ברבעון השלישי לשיא של 26 מיליון דולר ועל צמיחה של 35% ברווח הנקי ל-4.9 מיליון דולר, או 21 סנט למניה בדילול מלא. שישה אנליסטים, המסקרים את פעילותה של איתוראן, צפו בממוצע הכנסות של 26.5 מיליון דולר ורווח של 21 סנט למניה. בתגובה לתוצאות, עלתה איתוראן ב-1.5% ל-16.9 דולר.

יצרנית ציוד התקשורת, אי.סי.איי, חתמה על חוזה שירות לשלוש שנים בהיקף של כ-5.5 מיליון דולר, עם חברת הכבלים הבריטית NTL. במסגרת החוזה, תספק אי.סי.איי שירותי תחזוקה ותמיכה לרשת הכבלים הכלל ארצית שבבעלות NTL. קו מוצרי השירות של אי.סי.איי הינו חלק מיחידת השירותים המקצועיים הגלובלית, אשר לה יעד של אספקת שירותי התקנה, תחזוקה וניהול רשת ללקוחות החברה. מניית אי.סי.איי עלתה בתגובה ב-2.6% ל-8.4 דולרים.

מלחמת לבנון השנייה ממשיכה לספק פרנסה לחברת מגל מערכות ביטחון. מגל דיווחה היום, כי קיבלה ממשרד הביטחון של ישראל הזמנה נוספת בהיקף של 4.5 מיליון דולר לשיקום גדר הביטחון ומערכות ההגנה המתקדמות, אשר מותקנות בגבול ישראל-לבנון. מדובר בהזמנת המשך להזמנה בהיקף של 5.5 מיליון דולר, שקיבלה מגל ממשרד הביטחון בספטמבר, לשיקום גדר הגבול לאחר סיום המלחמה בין ישראל לחיזבאללה. מגל טיפסה בתגובה ב-6.8% ל-10.1 דולרים.

גילת ירדה ב-3% ל-8.5 דולרים, לאחר שהחברה הגישה תשקיף להנפקת מניות בהיקף של 70-60 מיליון דולר. במסגרת ההנפקה מבקשת גילת למכור 4.67 מיליון מניות ואילו בעלת השליטה שלה, קרן יורק, תצטרף בהצעת מכר נרחבת של 2.33 מיליון מניות נוספות. כמו כן, קיבלו החתמים אופציה לרכוש בתוך חודש מגילת ומיורק עוד 350 אלף מניות ו-700 אלף מניות בהתאמה, כדי לענות על עודפי ביקוש אפשריים בהנפקה.

טבע הגיעה להסכם פשרה לפיו, תשלם 70 מיליון דולר לפייזר בתמורה לשיווקן המלא של שלוש תרופות גנריות. ההסכם פותר למעשה את התביעה שהגישה פארמסיה (Pharmacia), חברה בת של פייזר, מול תרופה גנרית לאידארוביצין שייצרה סיקור, שנרכשה על ידי טבע ב-2004. התביעה, בדומה לרבות מסוגה בתעשיית הפארמה, נגעה להפרת פטנטים.

התרופות שטבע יכולה לשווק מעתה הן הגירסאות הגנריות לאנטיביוטיקה אזיצרומיצין (azithromycin), תרופה כנגד סרטן ששמה אידארוביצין (idarubicin), ותרופה נוספת ששמה אפירוביצין (epirubicin). טבע הגיבה להסכם בעלייה של 1.6% ל-32.3 דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully