וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רותי סיני ועוזי בנזימן זוכי פרס סוקולוב

אסף כרמל

21.11.2006 / 23:09

סיני: "אני גאה ושמחה שהנושאים החברתיים שאותם אני מכסה ומנסה להעלות על סדר היום זכו לכזו הוקרה"

עיתונאי "הארץ" רותי סיני ועוזי בנזימן הם הזוכים בפרס סוקולוב לעיתונות כתובה לשנת 2006.

סיני, הכתבת החברתית של העיתון, זכתה בפרס בגין "תרומתה הייחודית להעלאה של סוגיות הנוגעות לקבוצות חלשות בחברה הישראלית על סדר היום הציבורי", כפי שכתב חבר השופטים. על בנזימן נכתב כי הוא "מבכירי הפובליציסטים בעיתונות הישראלית, שכתיבתו הנוקבת במשך השנים חשפה ליקויים בכל זרועות הממסד".

יו"ר חבר השופטים היה העיתונאי עמנואל הלפרין ולצדו ישבו העיתונאים נחום ברנע ודליה נוימן, ד"ר אמאל ג'מאל מאוניברסיטת תל אביב ופרופסור דני גוטווין מאוניברסיטת חיפה.

סיני שימשה בעבר במשך תשע שנים ככתבת לענייני ביטחון לאומי של סוכנות אי-פי בוואשינגטון. אחר כך שבה לישראל והשתלבה ב"הארץ". בתחילה שימשה בתפקידי עריכה ומזה שש שנים היא מכסה את התחום החברתי. לקראת הבחירות האחרונות לכנסת עברה לגור בירוחם בשליחות העיתון ובמשך חודשיים כתבה על הלכי הרוח במקום. במהלך מלחמת לבנון השניה עלתה לצפון וסיקרה משם את תחושות האזרחים בעורף המופגז.

סיני אמרה בתגובה לזכייתה: "אני גאה ושמחה שהנושאים החברתיים שאותם אני מכסה ומנסה להעלות על סדר היום זכו לכזו הוקרה. אני מקווה שהעיתונות החברתית תתפתח ושעיתונאים צעירים ייראו בה תחום יוקרתי וירצו להשתלב בה לא פחות מאשר בתחומים הביטחוני והמדיני".

בנזימן החל את דרכו העיתונאית ב-1963 ככתב פרילאנס של "מעריב" בירושלים. בהמשך שימש ככתב בסוכנות עתי"ם ובעיתון "חרות". ב-1965 החל לכתוב ב"הארץ". בתחילה שימש ככתב מוניציפלי בירושלים וככתב רווחה ובהמשך מילא שורה של תפקידים בכירים בעיתון - כתב פרלמנטרי, כתב מדיני, שליח "הארץ" בוואשינגטון ועורך מוסף "הארץ". אחר כך כתב טור שבועי שהתפרסם בימי שישי ושימש כחבר הנהלת המערכת. בשנתיים האחרונות הוא מתמקד בכתיבת מאמרים. במקביל הוא משמש כעורכו של כתב העת לענייני תקשורת "העין השביעית". בנזימן גם פירסם שורה של ספרים ובהם "שרון - לא עוצר באדום".

"כל העניין נפל עלי בהפתעה מוחלטת", אמר בנזימן בתגובה לזכייתו, "אני מאוד שמח על ההפתעה הזו ומודה על ההכרה וההוקרה שגלומות בפרס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully