וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוטל שידור הראיון עם או.ג'יי. סימפסון

TheMarker

21.11.2006 / 21:01

יו"ר ניוז קורפ רופרט מרדוק, שנכנס באחרונה לשוק הטלוויזיה בישראל, הורה גם על ביטול הוצאתו לאור של ספרו של סימפסון

רופרט מרדוק, יו"ר ענקית המדיה ניוז קורפ, הורה על ביטול שידורו המתוכנן של ראיון שנוי במחלוקת עם או. ג'יי. סימפסון ברשת הטלוויזיה פוקס, ועל ביטול הוצאתו לאור המתוכננת של ספרו של סימפסון, "אם הייתי עושה זאת" ("If I Did It"), שהיה אמור לראות אור בהוצאת ספרים השייכת לניוז קורפ.

ההחלטה, אשר באה ימים ספורים לפני השקתו המתוכננת של הספר, התקבלה על רקע ביקורת ציבורית חריפה על ניוז קורפ, ומהווה מהלומה קשה לאחת מכוכבות עסקי המו"לות של ניוז קורפ, ג'ודית רייגן, שגם ערכה את הראיון הטלוויזיוני עם סימפסון עבור פוקס. יום לאחר שידורו המתוכנן של הראיון - העוסק בפרשת הירצחם של אשתו לשעבר של סימפסון, ניקול בראון, וחברה רון גולדמן, לפני יותר מ-12 שנה - היה אמור ספרו של סימפסון להגיע אל מדפי חנויות הספרים.

רופרט מרדוק, אשר נכנס בחודש ספטמבר לראשונה לשוק הטלוויזיה הישראלי, עם רכישת 9% מערוץ 10, לא קיבל את ההחלטה בדבר ביטול הראיון והוצאת הספר לבדו, אלא במשותף עם קבוצת מנהלים בכירים בחברה, אמר מקור המקורב למרדוק - כך דיווח העיתון "וול סטריט ג'ורנל".

בראיון לפוקס היה אמור סימפסון לספר כיצד הוא היה רוצח את בראון וגולדמן, אם אכן היה אחראי לרציחתם. הרשת מסרה בשבוע שעבר כי בראיון, ששידורו כאמור בוטל, "סימפסון מתאר כיצד היה מבצע את מעשי הרצח, שאת האחריות להם הוא מכחיש מזה יותר מעשור". הראיון בפוקס נערך על ידי ג'ודית רייגן. בקדימון לראיון עם סימפסון ששודר בפוקס נראה הכוכב לשעבר עונה על שאלות שמציגה לו המראיינת. "כתבת בספר: 'מעולם לא ראיתי כל כך הרבה דם בחיי'", אומרת המראיינת. "אני לא חושב ששני אנשים יכולים להירצח מבלי שהכל יהיה מכוסה בדם", עונה לה סימספון.

אחותה של בראון, דניס, גינתה בשבוע שעבר את הראיון ואת הספר. "מצער מאוד שאו. ג'יי. סימפסון החליט לעורר את הסיוט שוב", אמרה. דניס הביעה דאגה לשלום שני ילדיהם המשותפים של בראון וסימפסון, החיים כיום עם סימפסון. "אנו מקווים שגברת רייגן לוקחת בחשבון את העובדה שהיא מקדמת פושעים וממנפת את מעשיו של סימפסון לצרכים מסחריים", אמרה.

אף על פי שהשופטים זיכו את סימפסון על הרצח הכפול שהתרחש ב-1994, הוא נמצא אחראי לשני מעשי הרצח בבית משפט אזרחי ונדרש לשלם 33.5 מיליון דולר ליורשי הקורבנות. ואולם, עד היום לא שילם סימפסון ולו דולר אחד. עורך דינה של משפחת גולדמן אף אמר כי ינקוט אמצעים משפטיים במקרה שסימפסון ירוויח מהספר או מהראיון.

לפי העיתון "ניו יורק פוסט", הוצאת הספרים רייגן בוקס שייסדה ג'ודית רייגן, ואשר מהווה כיום חלק מקבוצת הרפר קולינס של ניוז קורפ, שילמה לסימפסון 3.5 מיליון דולר עבור כתיבת הספר. רייגן בוקס נודעה בשל פרסום ספרים שנויים במחלוקת, בהם האוטוביוגרפיה של כוכבת הפורנו ג'נה ג'יימסון וספר של במאי הסרטים מייקל מור.

בחודש יוני 1994 נרצחו אשתו לשעבר של או. ג'יי. סימפסון, ניקול בראון סימפסון, וידידה, רונלד גולדמן, בדקירה ליד ביתם בקליפורניה. בחודש ינואר 1995 נפתח משפטו הפלילי של סימפסון, שהואשם ברצח הכפול ושכר סוללה של עורכי דין. למרות שהיו ראיות רבות נגדו, סימפסון זוכה לבסוף. בחודש פברואר 1997 קבע בית משפט אזרחי כי סימפסון אשם בהריגת גולדמן והכאת ניקול סימפסון וחייב אותו לשלם 33 מיליון דולר פיצויים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully