וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תהליך פיזור חיסון נגד כלבת יחל מחר

21.11.2006 / 16:19

פיזור החיסונים יעשה מהאוויר בעזרת מטוסים קלים ויכסה את כל שטחי ישראל: 20,000 קמ"ר. עלות הפרויקט: 4.2 מיליון שקל

מחר יחל פרויקט החיסון האוראלי נגד [[כלבת]] בישראל. מחלת הכלבת פוגעת בבני אדם וביונקים, ומועברת באמצעות חיות נגועות בנשיכה והעברת רוק. בישראל, השועלים והתנים הם המפיצים העיקריים למחלה הסופנית - בני אדם ובעלי חיים המפתחים את הסימנים הקליניים של המחלה ימותו תוך ארבעה ימים.

החיסון ניתן לשועלים ולתנים על ידי פיזור פיתיונות הנושאים את החיסון מן האוויר באמצעות כלי טייס קלים. גודל הפיתיונות כקופסת גפרורים בצבע חום וריחם מושך את ה[[שועל[[ים והתנים. כאשר בעל החיים נוגס בהם, משתחרר החיסון ישירות לתוך בלוטות הרוק ומחסן אותו. גודל הפיתיון מותאם ללסת ומאפשר ודאות גבוהה במיוחד שכאשר הוא ייאכל, בעל החיים יחוסן.

במסגרת מבצע החיסון, יפוזרו כ-350,000 פיתיונות עד לסוף חודש דצמבר בשטח של כ-20,000 קמ"ר ובהיקף כספי של 4.2 מיליון שקלים. פרויקט החיסון הארצי החל בשנת 2003 בעקבות התפרצות המחלה בשועלים, ובעקבות שלושה מקרי מוות של אנשים שחלו בכלבת.

ד"ר בוריס יעקבסון, האחראי על הפרוייקט במשרד החקלאות אמר, כי "הצלחת הפרויקט מתבטאת בכך שבתקופת הניסוי באזורי הצפון, כשפיזרנו את פיתיונות החיסון, הוכחדה הכלבת מאוכלוסיות השועלים והתנים, בעוד שבאוכלוסיות שבאזורים שלא חוסנו נמשכה התפרצות הכלבת, בעיקר באזורים צפופי אוכלוסין במרכז הארץ. תוצאות דומות התקבלו בפרויקטים מקבילים בארצות אירופה וצפון אמריקה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully