וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ גלאון: ליישם נישואי הומואים מיידית

יעל קישיק

21.11.2006 / 15:16

בג"ץ קבע שיש לאשר נישואים חד מיניים. השר כהן הממונה על שירותי הדת: כל הכלאה כזו כמוה כקשר בין בע"ח, עץ, צומח או אבן

ח"כ זהבה גלאון (מרצ) בירכה על החלטת בית המשפט העליון היום כי יש לאשר נישואין חד מיניים. "החלטת בג"צ מהווה צעד משמעותי נוסף בדרך להכרה מלאה ולשיוויון זכיוות של משפחות חד מיניות". גלאון דורשת משר הפנים לדאוג ליישום הפסיקה לאלתר.

לדבריה מצטרף ח"כ חיים אורון (מרצ) אך הצר על העובדה שהנושא הגיע לבג"צ "חבל שהכנסת מסרבת להסביר בחקיקה נושאים הקשורים לזוגות חד מיניים, והבג"צ ממשיך להיות מפלטם האחרון של זוגות אלו".

השר הממונה על שירותי הדת יצחק כהן (ש"ס) אומר שבג"צ בהחלטתו שקע במ"ט שערי טומאה ועקר את המזוזה האחרונה מדלתותיו, "נישואין יש רק כדת משה וישראל, כל הכלאה אחרת שנפסלה במדינות רבות בעולם, כמוה כקשר בין בעלי חיים, עץ, צומח או אבן דוממת לידם" אמר, והוסיף "בחסות בית המשפט נפרץ הסכר היהודי שגונן על המדינה היהודית היחידה בעולם, שיזמין שטפון אנטי-יהודי בגלימה שחורה".

ח"כ זבולון אורלב (איחוד לאומי-מפד"ל) אמר כי "פסק הבג"צ הוא בבחינת עבודה זרה המקעקעת לחלוטין את זהותה היהודית של מדינת ישראל ואת התרבות היהודית לדורותיה". לדבריו, עבור דורשי מדינת ישראל כמדינה יהודית זהו יום אבל "מצער שימים ספורים אחרי שקראנו בבתי הכנסת את פרשת סדום ועמורה אישר הבג"צ אורח חיים שכזה גם בישראל", הוסיף.

ח"כ יצחק לוי (איחוד לאומי-מפד"ל) אמר כי בג"צ הפך לאויב המדינה היהודית ולמייסדה של מדינת כל אזרחיה. "הפסיקה של בג"צ מובילה ציבור רחב בישראל להביע אי אמון בבית המשפט העליון ובמה שהוא מייצג".

רוב של 6 מול 1

כתב "הארץ" יובל יועז מוסיף:

זוגות הומוסקסואליים שנישאו בנישואים אזרחיים בחו"ל רשאים להירשם כנשואים במרשם האוכלוסין בישראל - כך קבעו הבוקר שופטי בג"צ. את פסק הדין כתב הנשיא היוצא של בית המשפט העליון, השופט אהרן ברק. "משמוצגת לפני מרשם האוכלוסין תעודת נישואין תקפה ובהעדר חשד בדבר אמיתותה עליו לרשום את העותרים כנשואים", קבע הנשיא הפורש ברק.

ההחלטה התקבלה ברוב של שישה שופטים נגד אחד. ששת שופטי הרוב - ברק, דורית בייניש, אליעזר ריבלין, אילה פרוקצ'יה, מרים נאור ואסתר חיות - הדגישו כי בהחלטתם אין משום הכרה בתא המשפחתי החד מיני. הם ציינו, כי פסק הדין משקף התייחסות טכנית בלבד אל פקיד הרישום במשרד הפנים כאל גורם סטטיסטי בלבד, אשר שיקול דעתו מצומצם. בית המשפט הדגיש, כי פסק הדין נשען על פסק דין קודם מלפני 40 שנה שחזר ואושר בפסיקת העליון פעמים רבות.

השופטים קיבלו את עתירתם של חמישה זוגות הומוסקסואליים, שנישאו בנישואים אזרחיים בטורונטו שבקנדה. בני הזוג דרשו בעתירתם ליצור הקבלה בין הכרה בנישואים אזרחיים שעורכים זוגות הטרוסקסואליים לצורך רישום במרשם האוכלוסין בישראל, לבין נישואים אזרחיים של הומוסקסואלים, שמדינות מסוימות מסכימות לערוך.

בעתירות, שהאגודה לזכויות האזרח הגישה לפני כשנתיים, נטען כי סירוב משרד הפנים לרשום את בני הזוג כנשואים פוגע בזכותם לשוויון ובזכותם לחיי-משפחה, ומבוסס על "תפישות חברתיות הומופוביות". הפרקליטות טענה מנגד, כי המדינות המכירות בנישואים חד-מיניים אינן יכולות לצפות שמדינת ישראל תכיר בטקסי נישואים כאלה הנערכים באותן מדינות, שכן "לא קיימת בישראל תבנית משפטית מתאימה לנישואים כאלה". לדברי האגודה לזכויות האזרח, "פסק הדין מקבל משנה חשיבות בעקבות הסערה הציבורית שהתעוררה סביב שאלת קיומו של מצעד הגאווה בירושלים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully