וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כאלף סטודנטים הפגינו בת"א

איה דוגרי (צילום ועריכה: תמי אייזנברג)

21.11.2006 / 18:23

הסטודנטים נשאו עמודי תלייה וקרני שטן במחאה על אי שיתופם בוועדת שוחט. אנשי סגל מוחים על הכוונה להנהיג שכר דיפרנציאלי

יורם לימודים

כתבת וואלה! חדשות תולי שרגאי:

יריית הפתיחה במאבק נגד ועדת שוחט לבחינת מצב ההשכלה הגבוהה נורתה היום בשעה 12 בדיוק. שיתוף פעולה נדיר בין ארגוני המרצים לאגודות הסטודנטים הביא להשבתה בת שעה אחת בלימודים בכל האוניברסיטאות בארץ, שעה שנוצלה להפגנות מחאה.

באוניברסיטת תל אביב נאספו כאלף מפגינים, רובם המכריע סטודנטים ומיעוטם אנשי סגל, מול בניין הפקולטה למדעי הרוח. המפגינים היו מצויידים בכרזות שהתבססו על משחקי מילים סביב שמו של ראש הוועדה "שוחטים לנו את ההשכלה הגבוהה", בחולצות שעליהם נכתב "אני רק כבשה" ובאביזרים כמו עמודי תליה, קלשונים וקרניים אדומות שטניות. ובנוסף לכל אגודת הסטודנטים הקימה, לרווחת המפגינים, גם דוכנים למכירת נקניקיות.

הנואמים מחו על כך שבוועדת שוחט אין יצוג לסטודנטים ולחברי הסגל האוניברסיטאי. הם דרשו להפחית את שכר הלימוד בחמישים אחוז, למנות שופט כראש הועדה במקום "איש פוליטי" כהגדרתם, ובמיוחד הזהירו כי יצירת שכר לימוד דיפרנציאלי ושכר מרצים דיפרנציאלי יביא להתמוטטות ההשכלה הגבוהה בישראל. לדבריהם, במידה וועדת שוחט אכן תחליט על צעדים אלה, יצאו האוניברסיטאות למאבק שישבית כליל את הלימודים, והזכירו בערגה את המאבקים של שנת 1998-2000.

מארגני ההפגנה הביעו שביעות רצון עצומה מהצלחתה וטענו כי לפחות עשרת אלפים סטודנטים השתתפו בה. הסטודנטים שהיו במקום העריכו את מספרם בלא יותר מאלף - מצד אחד הרבה יותר מהעשרות הבודדות שמגיעות בדרך כלל להפגנות סטודנטים, מצד שני, באוניברסיטת תל אביב יש כשלושים אלף סטודנטים, כך שהשמחה היא אולי מוגזמת. אבל הקלשונים היו חמודים.

גם במכללת עמק יזרעאל שובשו הלימודים לשעה כמחאה על פעילותה והקמת של ועדת שוחט וחוסר הייצוג של הסטודנטים בה. במהלך השיבושים, יצרו הסטודנטים שרשרת אנושית ובכך סגרו למעשה את הכניסה לבנייני המכללה ולכיתות הלימוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully