וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שנה לטביעת ה"קורסק": המשפחות מחכות להעלאת גופות ההרוגים

12.8.2001 / 14:14

באוגוסט שעבר טבעה הצוללת בים ברנטס בעקבות שני פיצוצים בתא הטורפדו; בני המשפחות השתתפו בטקסי זיכרון; בימים אלה מתנהל מבצע בינלאומי להעלאת שברי הצוללת מהמעמקים

היום מציינים ברחבי רוסיה שנה לאסון טביעת הצוללת "קורסק", בו נהרגו כל 118 המלחים שהיו על סיפונה. בחוף ים ברנטס, שם טבעה הצוללת, נערך טקס זיכרון במסגרתו השליכו משפחות ההרוגים זרי פרחים לים ונחנכה אנדרטת זיכרון מיוחדת.

בדיוק בשעה 11:32, הרגע שבו הטביעו שני פיצוצים את הצוללת הגרעינית, הורידו כל ספינות הצי הצפוני הרוסי את דגליהם לחצי התורן. טקס זיכרון נוסף נערך בבית הקברות בסט. פטרסבורג, שבו קבורות 12 גופות המלחים שהוצאו משברי הצוללת. "הצער על אובדננו לא יעזוב לעולם את ליבנו. כל יום, כל דקה, אני זוכרת אותו", אמרה אירינה קולסניקובה, שבנה דימיטרי קבור בבית הקברות. פתק שכתב דימיטרי בחשיכה לאחר הטביעה התגלה על גופתו וגילה לעולם שכמה מחברי הצוות שרדו את הפיצוץ, ומתו לאיטם כשאזל האוויר.

בימים אלו עובד צוות צוללנים בינלאומי בקרקעית ים ברנטס, ומחבר לשברי הצוללת כבלים כדי שיהיה ניתן להעלותה בחודש הבא. הפרוייקט, בעלות של 65 מיליון דולר, הוא מילוי הבטחתו של הנשיא ולדימיר פוטין למשפחות, לפיה הם יזכו לקבור את יקיריהם על החוף.

מפקד הצי הרוסי, אדמירל ולדימיר קורוידוב, הבטיח למשפחות המתאבלות בטקס הזיכרון שמציאת סיבת הטביעה נותרה "המשימה הראשונה במעלה". סיבת הטביעה נותרה בגדר תעלומה: רוסיה הודתה שאכן היה פיצוץ בתא הטורפדו, אבל לא ידוע מקורו. ברוסיה עדיין חושדים שצוללת זרה, אמריקאית או בריטית, התנגשה בקורסק וגרמה לטביעתה, דבר שנשלל לחלוטין על ידי שתי המדינות.

בשבוע שעבר פירסמו חוקרים בריטיים תיאוריה חדשה, לפיה הסיבה לפיצוץ היה דליפה של גז מימן שגרם לפיצוץ ראשון, שגרר פיצוץ שני, חזק יותר, של מאגר הטילים. בעקבות הפיצוצים התמלאו המדורים הקדמיים והמרכזיים של הצוללת במים והיא טבעה. ברוסיה מקווים שהעלאת שברי הצוללת תוכל לשפוך אור על נסיבות הטביעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully