וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר נסגר במגמה מעורבת

אסף רותם

20.11.2006 / 23:22

שבוע המסחר נפתח במגמה מעורבת: מדד נאסד"ק עלה כ-0.3%, בעוד שמדד דאו ג'ונס נסוג ב-0.2%

שש שנים לא חצה המדד המקיף של שוק המניות האמריקאי, S&P 500, רמה של 1,400 נקודות. ביום שישי האחרון הוא עשה זאת לראשונה מאז נובמבר 2000 והשלים זינוק של 13.5% בארבעה חודשים. את שבוע המסחר החדש פתחו המדדים במגמה מעורבת: מדד נאסד"ק הוסיף כ-0.3% ל-2,452 נקודות, בעוד מדד דאו ג'ונס נסוג ב-0.2% ל-12,316 נקודות.

שבוע המסחר הנוכחי יהיה קצר מהרגיל בשל חופשת חג ההודיה וצפוי להיות דל בנתוני מקרו חדשים. נתון שלילי נוסף על הכלכלה האמריקאית פורסם היום בדמות מדד המדדים המובילים בארה"ב, שעלה ב-0.2% באוקטובר. העלייה במדד היתה נמוכה מתחזיות הכלכלנים, אשר חזו עלייה של 0.3% ומהרמה המעודכנת של 0.4% שנרשמה בספטמבר. ביום רביעי ייחשפו נתוני אמון הצרכנים לסוף נובמבר. ביום חמישי יישארו הבורסות בארה"ב סגורות, ואילו ביום שישי יסתיים המסחר כבר בשעה 20:00 (שעון ישראל).

בקרב המניות הישראליות המשיכה קומברס טכנולוג'י לרכז עניין, לאחר שהחברה דיווחה על הכפלת מספר הדירקטורים שלה ועל ביטול מינויו הזמני של רז אלון למנכ"ל הקבוצה. לדירקטוריון קומברס טכנולוג'י, אשר הורכב עד כה מחמישה חברים בלבד, צורפו היום חמישה דירקטורים חיצוניים חדשים. במקביל, הודיעה החברה כי מעתה תנוהל כל אחת מהחברות הבת כחברה עצמאית נפרדת. מהלך זה יהפוך את קומברס טכנולוג'י לחברת אחזקות, באופן מובהק. התאום בינה לבין החברות הבנות הופקד בידיו של פול רובינסון, אשר קודם מתפקיד מנהל אדמיניסטרטיווי בקבוצה לתפקיד מנהל התפעול שלה.

מניית קומברס איבדה ביום רביעי בשבוע שעבר 14.3% מערכה, על רקע חשיפת שגיאות חשבונאיות נוספות הקשורות לרישום הכנסות מחוזים, רישום תשלומי המס ורישום חלק מההוצאות, בנוסף לשגיאות ברישום תאריכי הקצאת בחברה. עם זאת, בשני ימי המסחר האחרונים תיקנה המניה בעלייה של 6.7%. היום היא הוסיפה 3.2% ל-19.5 דולר.

בנוסף לכך, שמועות על מכירת החברה הבת של קומברס טכנולוג'י, ורינט, ל-IBM, תמורת כמיליארד דולר (בדומה לשוויה הנוכחי) - הריצו אותה היום, למרות הכחשות החברה. ורינט טיפסה ב-3.3% ל-33.1 דולר.

מנגד, נפלה און טראק ב-6.9% ל-6.9 דולרים, לאחר דו"ח חלש. החברה מראש פינה, המפתחת ומשווקת כרטיסים חכמים, דיווחה כי ההכנסות צנחו ב-34% ל-8 מיליון דולר ברבעון השלישי. במקביל, צמח ההפסד ב-13% ל-2.4 מיליון דולר.

אמדוקס טיפסה ב-1.4% ל-38.4 דולר, לאחר שדיווחה על חוזה שני בתוך חודש לאמדוקס עם חברת הבזק האוסטרלית, טלסטרה. אמדוקס זכתה בחוזה לשדרוג כל מערכות התוכנה של ספקית מדריכי הטלפון הגדולה באוסטרליה, סנסיס, חברה בת בבעלות מלאה של טלסטרה. במסגרת החוזה, אשר מוערך בשוק בעשרות רבות של מיליוני דולרים, תמשיך אמדוקס להעניק לסנסיס שירותי תמיכה למשך חמש שנים נוספות. בשוק הוסיפו, כי מדובר בחוזה משמעותי עם לקוח אסטרטגי לאמדוקס.

חברת אבטחת המידע הישראלית, צ’ק פוינט, חתמה על עסקה לרכישת חברת Protect Data השוודית תמורת 586 מיליון דולר במזומן. מדובר ברכישה המשמעותית השנייה של צ'ק פוינט לאחר חברת זון לאבס האמריקאית לפני יותר משנתיים, ולאחר שרכישתה של חברת סורספייר האמריקאית נכשלה בתחילת השנה.

פרוטקט דאטה, אשר פיתחה אבטחה להגנה על מחשבים נישאים, מחשבי כף יד וטלפונים מתקדמים, המחוברים לרשתות המחשוב הארגוניות, ייצרה במהלך תשעת החודשים הראשונים של 2006 צמיחה של 92% בהכנסות ל-52.4 מיליון דולר. הרווח זינק בכ-170% ל-8.3 מיליון דולר. צ'ק פוינט מצפה שהרכישה לא תוסיף לרווחיה בשנה הבאה, אלא תתרום לרווחים החל ב-2008. עם זאת, בשנה הבאה היא כבר מצפה לתרומה של 90 מיליון דולר בהכנסות. נראה כי גודל הרכישה מרתיע את המשקיעים, שעה שמניית צ'ק פוינט איבדה כ-1.1% ל-22 דולר.

אומריקס נסקה ב-3.3% נוספים ומשלימה יום עשירי ברציפות של עליות, למחיר של כמעט 29.8 דולר - עשרים סנט בלבד מתחת מחיר היעד בו נקבו רוב בתי ההשקעות בשבועיים האחרונים, לאחר הדו"ח הטוב של החברה. באפריל, הונפקה המניה במחיר של 10 דולרים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully