וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סטנלי פישר שלח את יואב להמן הביתה

שלומי שפר

20.11.2006 / 21:30

המפקח על הבנקים הושעה עד לסיום תפקידו, על רקע הדלפת דו"ח דיסקונט, יחד עם 2 בכירים נוספים באגפו: אבי וישנביץ והילה קונפורטי

הטמפרטורות בבנק ישראל הגיעו אתמול לשיאים חדשים. נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, זימן לשיחה את המפקח על הבנקים, יואב להמן; את המשנה שלו, אבי וישנביץ; ואת ראש צוות הביקורת בפיקוח הילה קונפורטי. הרקע לשיחה היה ההדלפה, לפיה הפיקוח על הבנקים עומד לפרסם בקרוב דו"ח ביקורת על מחלקת האשראי בבנק דיסקונט, בראשותו של רוני חזקיהו. חזקיהו הוכתר אתמול כמועמדו של פישר לתפקיד המפקח הבא על הבנקים, במקומו של להמן שאמור היה לפרוש מהתפקיד בתחילת 2007.

ההערכות בבנק ישראל היו כי מי שהדליף את הידיעה הם גורמים בפיקוח שמטרתם לסכל או לעכב את מינויו של חזקיהו לתפקיד. בפגישה שהתקיימה אתמול הטיל הנגיד את האשם על הדלפת דו"ח הביקורת לתקשורת על להמן, וישנביץ וקונפורטי. לפיכך, החליט לנקוט צעדים חריגים ביותר בבנק ישראל, באופן מיידי. למעשה, פישר שלח את המפקח על הבנקים הביתה. הוא הורה ללהמן להודיע כי הוא יוצא לחופשה עד לסיום תפקידו, ולמעשה להמן חדל, החל מאתמול, לשמש כמפקח על הבנקים. את וישנביץ וקונפורטי החליט פישר להשעות מתפקידם.

פישר: ההדלפה - "חציה של כל הקווים האדומים"

פישר פירסם אמש מכתב לעובדי בנק ישראל שזו לשונו:

"ברצוני להודיעכם כי זימנתי היום לשיחות אישיות את המפקח על הבנקים, יואב להמן, את המשנה למפקח על הבנקים, אבי וישנביץ ואת ראש צוות ביקורת אשראי בפיקוח על הבנקים, הילה קונפורטי. זאת, לאור האחריות הניהולית המוטלת עליהם, לכאורה, למתן פומבי למידע חסוי הנמצא בטיוטה של דו"ח ביקורת".

"אני מבקש להדגיש כי אמינותו של בנק ישראל ובכלל זה שמירה קפדנית על חסיון המידע המצוי בידי הפיקוח על בנקים, הם מאבני היסוד של עבודת הפיקוח על הבנקים ויש להמשיך ולהקפיד על כך כפי שנהג הבנק בעבר. הוצאת מידע שלא ברשות מהווה פגיעה חמורה באמינות של הפיקוח על הבנקים בפרט ושל בנק ישראל ככלל, ויש לעקור תופעה זו מהשורש".

"עוד ברצוני לציין כי יש דרכים מסודרות ונאותות להעברת מידע לממונים ואלי כאשר מתעוררות טענות בדבר החלטות הבנק או מידע שעשוי להשפיע על החלטות אלה. הדרך שבה הועבר המידע אודות הטיוטה של דו"ח הביקורת היא חצייה של כל הקווים האדומים".

"בנוסף לאמור לעיל, ובמקביל לכך, מיניתי את פרופ' חיים בן שחר, על מנת שיבחן תוך זמן קצר ככל האפשר, את החומר המצוי בפיקוח על הבנקים שרלוונטי למינוי המפקח. פרופ' בן שחר יגיש לי את מסקנתו השבוע. אני מצר על המצב אליו נקלענו, אך סמוך ובטוח שעובדי הפיקוח על הבנקים בפרט וכלל עובדי בנק ישראל, ימשיכו בעבודתם הנאמנה והמקצועית".

ככל הידוע, בחודשים האחרונים היתה מחלוקת עקרונית בין להמן לבין פישר. להמן ראה את תפקידו של המפקח לא רק כאחראי על יציבות המערכת הבנקאית, אלא גם כמי שאמור להגן על הצרכן. זאת הסיבה לכך שלהמן התערב בנושאים רבים ובהם גביית העמלות של הבנקים, הסדרת מסגרות האשראי ועוד. פישר הוא חסיד של השיטה האמריקאית בה הפיקוח על הבנקים אחראי על היציבות של הבנקים ולא צריך להתערב בקשר שבין הבנק לבין הלקוח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully