וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החלה עונת החיזור באגם חי יראון

20.11.2006 / 17:59

האיילים שמחפשים בת זוג ראויה משמיעים קריאות חיזור שנשמעות ברחבי האגם ועופות המים מחליפים נוצות בשלל גוונים מרהיבים

באגם חי יראון שבצפון החלה עונת החיזור. בתקופה זו מגדלים הברווזים בעלי פלומת הנוצות החומה והאפורה נוצות בצבעי ירוק, אדום, לבן וכחול בוהק.

הפסיונים, שאף הם נמנים על יושבי האגם, מקשטים נוצותיהם בתוספות של צבעים בולטים וציצת נוצה. זכר הברכיה, כמרבית הברווזים, מתקשט ומתגנדר גם הוא. והנקבה תתחיל לאחר תקופת החיזור בבניית קן. זוג הברכיות יהיה עסוק בחיזורים ארוכים לאורך עונת החיזור והם לא ייפרדו עוד עד לזיווג.

גם האיילים הנקודים והאיילים האדומים באגם חי יראון מתקשטים לקראת עונת החיזור. הם מצמיחים קרניים ארוכות, שתהיינה בשבועות הקרובים בשיא גודלן ובמלוא תפארתן. האיילים הזכרים מקפידים על המראה ומחדדים את הקרניים דרך קבע, על מנת שישמשו אותם בקרבות עם שאר הזכרים בעונת החיזור. עם תום עונת החיזור ינשרו הקרניים וקרניים חדשות יתחילו לצמוח לקראת העונה הבאה. לאורך כל תקופת החיזור משמיעים האיילים קריאות חיזור רמות שנועדו להרשים את נקבות ולאותת להן.

שלומי פלקס מנהל אגם חי יראון סיפר כי "תקופת החיזור והרבייה תמשך עד בוא האביב, זה הזמן בו החיות לובשות חג והמראות הצבעוניים שלהם מגיעים לשיאם". באגם חי יראון ניתן למצוא גם ציפורי אהבה, נחשים, סנאים, ברבורים, צבי ארצישראלי, יעלים, לאמות, אלפקות ושלל חיות נוספות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully