וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דו"ח: עונש המוות לסדאם נקבע באופן לא הוגן

20.11.2006 / 10:11

ארגון זכויות אדם קובע כי הליך גזירת עונשו של שליט עירק לשעבר לא היה תקין, לפי עדויות מעורבים בדבר ולכן אין לבצעו

עונש המוות שנגזר על שליט עירק לשעבר סדאם חוסיין לא היה הוגן, ועל כן אין להוציאו לפועל, כך קובע דו"ח של ארגון "Human Rights Watch". המסמך נכתב לאורן של חוות דעת משפטיות של גורמים שונים אשר היו מעורבים במשפטו של סדאם.

לפני שבועיים גזרו שופטי בית הדין המיוחד בבירת עירק בגדד כי סדאם יוצא להורג בתלייה, ולעורכי דינו של סדאם נותרו עוד שבועיים כדי לערער על העונש. הוא הורשע בביצוע פשעים נגד האנושות במשפטו על הרג 148 בני אדם בכפר השיעי דוג'אייל בשנת 1982, כתגובה לניסיון התנקשות בחייו. עם הישמע ההכרעה, זעק חוסיין "אלוהים גדול", וקילל את אויביו.

בנוסף להאשמה זו מואשם חוסיין ברצח העם הכורדי בשנת 1988, במהלכו הותקפה העיירה חלבג'ה תוך שימוש בגז חרדל ונהרגו כ-100 אלף איש, בפלישה לכוויית ב-1990, בפשעי מלחמה במסגרת מלחמת איראן-עיראק, בדיכוי המרד השיעי ב-1991 אחרי מלחמת המפרץ הראשונה וברצח ועינויים של רבבות מתנגדי משטר.

בגלי צה"ל דווח, כי ראש ממשלת עירק אמר שגזר דינו של חוסיין הוא "ניצחון לכל קורבנותיו", וכינה את העונש: "שיעור לכל הטרוריסטים". ג'ון ריד, שר הפנים הבריטי, שכיהן בעת פלישת כוחות הקואליציה לעירק כשר ההגנה, כינה את גזר-הדין "הביטוי המוחלט לריבונותה של עיראק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully