וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עודף לתושבי בואנוס איירס – מאפים וירקות

20.11.2006 / 9:32

תושבי בירת ארגנטינה מודאגים בימים אלה בעיקר מהמחסור החמור במטבעות, שמטיל בספק את הדרך בה יגיעו הביתה בסוף היום

תושבי בואנוס איירס מודאגים מנושאים רבים: עליה בפשיעה, אלימות במגרשי הכדורגל, המצב הכלכלי ועוד, אך דאגתם המרכזית היא המחסור במטבעות לנסיעת האוטובוס הביתה: ב-BBC דווח כי יש מחסור חמור במטבעות במדינה.

מאפיות יתנו ללקוחותיהן מאפה נוסף והירקנים ייתנו עוד גזר במקום מטבע עשרה סנטבוס עודף. על דוכני העיתונים נתלו שלטים המציינים כי "אין עודף", ובחנויות מכריחים את הלקוחות לשלם את הסכום המדויק. ואם אכן יש בכיס הלקוח מטבעות, השומר בפתח החנות יפול לרגליו בהכרת תודה.

כך גם ברכבת התחתית בעיר, שם איפשר הצוות לנוסעים לנסוע ללא תשלום בשל המחסור בעודף. דובר הרכבת סיפר כי ביקש מהבנק המרכזי כ-45 מיליון מטבעות של 10 סנטבוס, אך קיבל רק 24 מיליון מטבעות.

האוטובוסים בבירה מקבלים רק מטבעות, ומחיר הנסיעה עומד על 80 סנטבוס (25 סנט אמריקאי), כך שהתושבים אוספים את המטבעות רבי הערך. אולי למטבעות אין ערך רב במונחים כלכליים, אך לאלפים המוכרים בחנויות ובדוכנים המשתמשים בתחבורה הציבורית מדובר בעניין של חיים ומוות.

תושבי העיר מתחבטים בדילמות מוסריות בעקבות המחסור החמור: האם לתת את המטבעות הקטנים לנגני הרחוב הרעבים מבוליביה – או האם לשמור על המטבעות בשביל הנסיעה הביתה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully