וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך תבנו לכם "סביבה מעודדת הליכה"

20.11.2006 / 13:27

גם לסביבת המגורים תפקיד במלחמה בהשמנה. קבוצת חוקרים חשבה על מספר דרכים לגרום לכם לצאת מהמכוניות ולהתחיל לצעוד

מדרכות, פארקים, וחנויות שכונתיות עשויות להיות חלק מהפתרון לקו המתניים המתרחב והולך, כך לפי דו"ח חדש שהתפרסם ב"ירחון האמריקאי לרפואה מונעת".

החוקרים מציעים רשימה של עשר דרכים להפוך מרכזי ערים ופרברים שתושביהם מורגלים בחוסר תזוזה, לקהילות המעודדות פעילות גופנית ("activity-friendly" communities). העקרון, לדבריהם, הוא להילחם בהשמנה על ידי עידודם של התושבים להכניס פעילות גופנית אל תוך חיי היום-יום שלהם.

אחת מהמטרות המרכזיות ברשימה, היא לתת לאנשים סיבה לצאת מהמכוניות שלהם. לשם כך יש לבנות יותר מדרכות ולשלב בין בנייני מגורים למרכזים מסחריים, כך שיותר אנשים יצעדו אל החנויות או אל בתי הקולנוע במקום לנהוג אליהם במכוניתם. "מספר השעות שאנו מעבירים במכוניות שלנו בכל יום, גורע מבריאותנו הפיזית, המנטלית והחברתית", אומרת ד"ר לורה ברנן-רמירז, מאוניברסיטת סנט לואיס לבריאות ציבורית, שעמדה בראש מחברי הדו"ח. "תלותנו במכונית היא מדהימה", הוסיפה.

כמה מן ההמלצות

במסגרת הדו"ח שפרסם צוותה של רמירז, מופיעות ההמלצות הבאות:

-סלילתן של מדרכות ברמה גבוהה ושל מסלולי אופניים, מגדיל את יכולתה של הקהילה להשתמש בתחבורה הציבורית. התושבים יוכלו, לדוגמה, לצעוד אל תחנת הרכבת במקום לנהוג מדלת אל דלת.

-יש לשפר את האסתטיות בקהילה. סביר יותר שאנשים ייצאו לצעידה אם סביבתם נקייה ומציעה אתרים מסויימים לצפייה.

-על בתי הספר להגדיל את מספר שעות החינוך הגופני, ואילו מקומות עבודה יכולים לעודד פעילות גופנית על ידי צעדים כמו הקמת חדר כושר במקום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully