וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הישראלים מודעים לסכנה אך נוהגים בשכרות

19.11.2006 / 13:22

לדעת 80% מהישראלים הנהגים בארץ נוהגים תחת השפעת אלכוהול. נתון מעודד מגיע דווקא מהצעירים המגלים נכונות לחקיקה

הנהגים הישראלים מודעים לסכנות הנהיגה תחת השפעת אלכוהול, שותים בכל זאת לשכרה, אך לא מודים בכך. כך עולה ממספר סקרי דעת קהל שערכה עמותת "אור ירוק" בנושא נהיגה ואלכוהול במטרה להעריך את היקף המודעות הציבורית לנושא והעמדות כלפיו.

מסדרת הסקרים שנערכה עולה הסכמה מוחצת על הסיכון שבנהיגה תחת השפעת אלכוהול, כ-90% מהנשאלים הסכימו שהעבירה היא מסוכנת במידה רבה או רבה מאד. אולם עם המודעות באה ההתכחשות בפועל לסכנה, כ-80% השיבו שלדעתם נהגים ישראלים נוהגים לאחר שתיית משקאות חריפים בתדירות זו או אחרת.

עוד עולה מהסקר, כי הישראלים כמו ישראלים יודעים להעיד על האחר אך לא על עצמם. פחות מ-15% הודו שהם נוהגים לאחר ששתו, כשפחות מ-5% ציינו שהם עושים זאת בתדירות גבוהה. במגזר הרוסי הממצאים מצביעים על שיעור גבוה יותר של נהיגה תחת השפעת אלכוהול (כ-20%). כשליש מהמשתתפים במדגם סבורים שמי שנוהג לאחר שתיית משקאות חריפים צפוי להיעצר על ידי שוטר אולם רק כרבע מהמדגם חושבים כי היו נתפסים בשעת מעשה.

ממצאי סקר השוואתי אירופאי (SARTRE III) מעידים כי נכון לראשית 2005 ישראל היא בין המדינות הגרועות ביותר בבדיקות אלכוהול הנערכות לנהגים, מבין 24 המדינות שנכללו בסקר מדורגת ישראל במקום ה-23.

נתוני הנהגים הצעירים

קבוצת הגילאים 18-21 שונה בעמדותיה מכלל המדגם, ומציגה ערכים מעט גבוהים ומדאיגים יותר: שיעור גבוה יותר מהצעירים סבור שנהיגה לאחר שתייה רווחת בתדירות גבוהה (52% מהצעירים לעומת 43% בכלל האוכלוסייה). אף הסיכון להיעצר בגין ביצוע העבירה נתפס כגבוה בקרב קבוצה זו.

קרן אור בנתונים המדאיגים שעלו מהסקר עולה דווקא מנכונות הצעירים לקבל מגבלות מחמירות יותר, 74% מהצעירים מסכימים על החלת איסור מוחלט על נהיגה לאחר שתיית אלכוהול לנהגים עד גיל 21.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully